عذرخواهی

«برادران وارنر» از معلولین عذرخواهی کردند

به گزارش ردکارپت فیلم: برادران وارنر پس از انتقاد شدید معلولان به دلیل به تصویر کشیدن شخصیت «آن هاتاوی» با انگشتان ناقص در فیلم «جادوگران» عذرخواهی کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از ورایتی، برادران وارنر پس از انتقاد شدید معلولان به دلیل به تصویر کشیدن شخصیت «آن هاتاوی» با انگشتان ناقص در فیلم «جادوگران» عذرخواهی کرد.

«رابرت زمکیس» در اقتباس اخیر کارگردانی خود، شخصیت شرور هاتاوی معروف به «جادوگر بزرگ»، را با انگشتانی ناقص به تصویر کشیده است که همین موجب انتقاد شدید جامعه معلولین شد.

بسیاری از افراد دارای معلولیت اظهار داشتند که به نظر می رسد او دارای «Ectrodactyly»(اکتروداکتیلی) است، یک ناهنجاری در اندام ها که معمولاً به آن «شکاف دست» گفته می شود.

مدافعان حقوق معلولین از این مساله نگران هستند که به تصویر کشیدن اشرار با نقص جسمی می تواند کلیشه هایی را ادامه دهد که معلولیت ها را غیرطبیعی یا ترسناک جلوه دهد.

«امی مارن»، ورزشکار پارالمپیک اظهار داشت که وی از برادران وارنر ناامید شده و از وی سوال کرده که آیا این کمپانی به تاثیر مخرب این فیلم و این شخصیت بر جامعه فکر کرده و آن را پیش بینی کرده است؟

حساب رسمی توئیتر بازی های پارالمپیک همان احساسات مارن را تکرار کرد و نوشت: تفاوت اندام ترسناک نیست. باید از تفاوتها تجلیل کرد و معلولیت باید عادی شود.

مارن توضیح داد: این فیلم از این جهت ناراحت کننده است که باعث می شود شخص معلول متفاوت باشد و به عنوان چیزی ترسناک نشان داده شود.

سخنگوی کمپانی برادران وارنر گفت که این استودیو از اینکه فهمید شخصیت های داستانی ما در «جادوگران»می تواند افراد معلول را ناراحت و غمگین کند بسیار ناراحت است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند