سریال

ما را با مهران مدیری مقایسه نکنید

به گزارش ردکارپت فیلم: بازیگر سریال «صفر بیست و یک» گفت: نویسنده های سریال می گفتند شخصیت «ارسلان» را از روی تو نوشتیم.

یکی از شخصیت های سریال «صفر بیست و یک» جوانی به نام «ارسلان» است که تنها پسر «مازیار راسخ» با بازی سیامک انصاری است. ارسلان از شخصیت هایی است که بیشتر دوست دارد با کارهای عجیب و غریبش جلب توجه کند و به عبارتی خود را نشان دهد. «افشین آقایی» در این سریال نقش ارسلان را بازی می کند. آقایی که از کودکی در سریال های مختلفی بازی کرده است و دستیار کارگردان نیز بوده است، درباره ویژگی های ارسلان و شباهت هایی که بااین نقش دارد با ما گفت و گو کرد.

** آقای آقایی چطور شد که بعد از سالها بازیگری در سریال «صفر بیست و یک» بازی کردید؟ این پیشنهاد از سمت چه کسی مطرح شد؟

-آقای انصاری و رضویان دوست داشتند که من در این سریال بازی کنم. در داستان اولیه که توسط خانم وثوقی و ایزدی نویسنده های سریال نوشته شده بود گفته بودند که ما شخصیت ارسلان را از روی شخصیت خودت نوشتیم.

** از چه نظر؟

-اینکه این پسر واقعا مهربان است و با قلبش همه کار می کند.

** چقدر از ویژگی های رفتاری او شبیه به شما است؟

-اینکه به خانم و آقای مسن و بزرگترها کمک و محبت می کند. حالا ممکن است در این میان خرابکاری هایی بوجود آید. در حقیقت آقای انصاری گفت تو در این سریال قرار است نقش پسر من را بازی کنی.

** شما هم همان لحظه نقش را قبول کردید؟

-بله. همان لحظه قبول کردم. همان نکته هایی که همیشه خودم به جوان های بازیگر می گفتم این بود که همه نقش ها را تجربه کنید و نگویید باید متن را بخوانم. یادم هست همان لحظه پیش خودم گفتم من صفر صفرم و کسی نیستم که بگویم باید متن را بخوانم.

** قصه این سریال داستان دو با جناقی که از کودکی با هم دوست وهمراه بودند و الان نیز همکار هستند و در زندگی هایشان نیز اشتراک هایی دیده می شود. این داستان چقدر برای شما جذابیت داشت؟

-با شرایطی که تلویزیون دارد خیلی سخت می شود کار کرد و به عبارتی بایددست به عصاتر راه بروی. البته این موضوع در همه کشورها و جوامع وجود دارد وخط قرمزها و حساسیت ها در همه جای جهان دیده می شود. اما صفر بیست و یک بهنسبت سریال های دیگر برای خودش سر و شکلی دارد و متفاوت است.

** یعنی می گویید قصه جدیدی دارد؟

-نه شاید قصه خیلی جدید نباشد اما فضایی که دارد نه شبیه به پایتخت استنه زن بابا و … بخشی هم به خاطر جای دوربین است و در این سریال خیلی کم دوربین روی دست بوده است و بیشتر روی پایه است.

** سریال «صفر بیست و یک» قرار است در همین ۲۵ قسمت تمام شود یا اینکه قرار است در فصل های بعدی هم ادامه داشته باشد؟

-آقای فرجی در گفت و گوهایشان گفته اند که قرار است ادامه داشته باشد حالا دقیق ترش را نمی دانم.

** بازخوردها تا الان چطور بوده؟

-من که صفحه شخصی در فضای مجازی ندارم اما از دور و اطراف شنیدم برخی ها دوست دارند و بعضی ها هم نه. اما من معتقدم یک آدمی آمده و یک سریالی ساخته است،‌ چرا با آقای مدیری قیاسشان می کنید؟ این دو آدم های مستقلی هستند و این مقایسه کردن اصلا درست نیست. من دستیار همه این افراد بودم و هم با مدیری و هم با رضویان کار کردم ولی چرا باید این اتفاق بیفتد که مداماز قسمت اول سریال صفر بیست و یک مدام با کارهای مدیری قیاسمان می کنند؟ شنیدن این نقدها و قضاوت های زود بهنگام آدم را ناراحت می کند و خستگی را به تنش می گذارد. یا نقدهایی که به بازی سروش جمشیدی وارد کردند با اینکه او در این سریال نقش متفاوتی را به تصویر کشیده است و با نقش هایی که تا بهحال بازی کرده فرق دارد.

من می گویم خب اینها بازیگر و کارگردان هستند و اگر کار نکنند که این سریال ها ساخته نمی شود! پس بیاییم به جای نقدهای زود هنگام از این عزیزان حمایت کنیم. یا حتی در مورد خودم حرف هایی شنیدم که شاخ درآوردم و گفتند پول داده تا این نقش را بازی کرده است! به چه زبانی بگویم که من سالها است کار بازی و دستیاری کردم و آسیب جسمی هم دیدم اما خب مردم با این نقش مرا دیده اند و این دلیل خوبی نیست برای اینکه اینطور قضاوت کنند و دلمان را بشکنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند