انجمن

گلایه از «خانه سینما»

به گزارش ردکارپت فیلم: زینت رضا رییس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران معتقد است برای گرفتن حق صنف، باید با خانه سینما کلنجار رفت.

زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران با اشاره به شرایطی که اعضای صنوف مختلف سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه هستند، گفت: پیش از اینکه مدیرعامل جدید خانه سینما انتخاب و معرفی شود، تعرفه بیمه سرمد که بیمه تکمیلی اعضای صنوف خانه سینما است، افزایش پیدا کرد و قرار بود برای هر بیمه شده ۵۸۵ هزار تومان پرداخت شود که پرداخت چنین هزینه‌ای برای اعضا بسیار سخت بود، اما به محض معرفی مدیرعامل خانه سینما این مبلغ کاهش پیدا کرد و به ۳۳۵ هزار تومان رسید.

وی بیان کرد: به ما گفتند که در تعرفه جدید بیمه سرمد ۲۵۰ هزار تومان تعرفه بیمه تکمیلی از سوی اعضا و ۸۵ هزار تومان (بیمه عمر) نیز از سوی خانه سینما پرداخت می‌شود، که این ۸۵ هزار تومان را پرداخت نکردند و هر دو مبلغ را اعضا پرداخت می‌کنند. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برخی از اعضای صنوف قبل از کاهش تعرفه‌ها بیمه خود را پرداخت کردند و با کاهش تعرفه‌ها این مبلغ هنوز عودت داده نشده است. مساله این است که تصمیم به کاهش تعرفه‌ها چرا قبل از انتخاب مدیرعامل اتفاق نیافتاده است؟

رئیس انجمن منشیان صحنه تاکید کرد: البته این را باید بگویم که خانه سینما چندان دلش به حال اعضای صنوف سینمایی نمی‌سوزد. معتقدم هیأت مدیره جدید خانه سینما، هیأت مدیره قوی نیست، تعدادی از اعضای هیأت مدیره از دوره قبل به دوره جدید راه یافته‌اند که این افراد امتحان خود را پس داده‌اند و کارهای بسیاری را انجام داده‌اند.

رضا تاکید کرد: صنوف مختلف سینما در شرایط بدی به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار دارند و باید از آن‌ها حمایت‌های مالی شود، در چنین شرایطی به عنوان مثال عیدی که به صنوف تعلق گرفت، هنوز به برخی از اصناف پرداخ


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند