اسکار

بازتاب جهانی معرفی «خورشید» برای حضور در اسکار ۲۰۲۱

به گزارش ردکارپت فیلم: مجله ورایتی در وب سایت خود، خبر انتخاب شدن «خورشید» مجید مجیدی برای نمایندگی ایران در اسکار ۲۰۲۱ را بازتاب داد.

ایران فیلم سینمایی درام «خورشید/ Sun Children» که در مورد کودکان کار است را به عنوان نماینده ملی خود در بخش بهترین فیلم بین المللی آکادمی اسکار انتخاب کرده است. این ششمین بار است که فیلمی از مجید مجیدی نماینده اسکار می شود.

«خورشید» در ماه سپتامبر در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره ونیز اکران جهانی شد. روح الله زمانی بازیگر این فیلم نیز به عنوان بهترین بازیگر جوان این جشنواره ایتالیایی برگزیده شد.

این فیلم داستان گروهی کوچک از کودکان را دنبال می‌کند که با هدف دزدی برای تحصیل در یک مدرسه ثبت نام می‌کنند. در این فیلم از بازیگران کودک غیر حرفه‌ای (بدون سابقه در بازیگری) استفاده شده است.

پیشتر ورایتی درباره این فیلم سینمایی اعلام کرده بود که طرح داستانی این فیلم به نسبت کار‌های قبلی مجیدی بسیار پیچیده بوده است؛ اما همچنان می‌توان آن را به کار‌های قبلی وی نسبت داد. شمیلا شیرزاد، مهاجر افعان جوانی که پیش از این در مترو‌های تهران کار می‌کرد، در این فیلم نقش خواهر علی را بازی می‌کند.

ایران در سال‌های مختلف فیلم‌هایی را به اسکار ارسال کرده است؛ دو فیلم «جدایی» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کردند. فیلم «بچه‌های آسمان» مجیدی نیز در سال ۱۹۹۸ نامزد اسکار شد، اما در دریافت آن ناکام ماند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند