نمایش

حضور سه مستند ایرانی در جشنواره فیلم های ورزشی میلان

به گزارش ردکارپت فیلم: سه مستند ایرانی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان به نمایش در می‌آیند.

سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان از ۱۷ آبان‌ماه ۹۹ در کشور ایتالیا آغار به‌کار کرده است و تا ۲۱ آبان نیز ادامه دارد. در این دوره‌ جشنواره، فیلم‌های مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری و «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده که در این مرکز تهیه شده‌اند، همراه با مستند «شهسوار» ساخته علی شاه‌محمدی به نمایندگی از سینمای مستند ایران حضور دارند.

جشنواره میلان از مهمترین جشنواره‌های ورزشی دنیا است که امسال به‌دلیل بیماری کووید ۱۹ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. در این جشنواره ۱۴۰ فیلم ورزشی از میان بهترین و موفق‌ترین فیلم‌های ورزشی دنیا به نمایش در می‌آیند که این آثار توسط کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شده‌اند.

پخش بین‌المللی «جایی برای فرشته‌ها نیست» و «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» برعهده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» مستندی درباره‌ تیم ملی دختران اسکیت هاکی ایران و مشکلات پیچیده‌ آنان در راه مسابقات آسیایی کره‌جنوبی است که ورزش، بهانه‌ای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است. این فیلم طی ماه‌های اخیر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» و پلت‌فرم نمایش درخواستی فیلیمو و نمآوا اکران عمومی شده است.

مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» هم با اشاره به افتخارات تیم ملوان بندرانزلی در تاریخ فوتبال ایران، روایتگر دلبستگی و همدلی کم‌نظیر اهالی بندرانزلی به این تیم محبوب و ریشه‌دار است.

«شهسوار» نیز با بهره‌گیری از فیلم‌های آرشیوی، عکس‌ها و اسناد دیده نشده و مصاحبه با افراد سیاسی و ورزشی که تعداد زیادی از آنها اکنون در قید حیات نیستند و با بررسی زوایای پنهان زندگی ورزشی، اجتماعی و سیاسی غلامرضا تختی سعی در ارائه‌ تصویری واقعی از این پهلوان ملی و قهرمان بین‌المللی دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند