هفته

در چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی چه می‌گذرد

به گزارش ردکارپت فیلم: با گذشت ۶ روز از آغاز چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی که امسال به صورت آنلاین برگزار شده است و همچنان ادامه دارد، بیش از ۷ هزار نفر در پنج روز و در دور نخست نمایش فیلم‌ها به تماشای آثار نشسته اند.

۶ روز است که از آغاز چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی که امسال با حال و هوایی متفاوت و تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا به برگزار شده است و هم اکنون ادامه دارد، می‌گذرد.

پیش از این، چند دوره هفته فیلم اروپایی به همت موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان و اوینیک در ایران برگزار شده است که سومین دوره آن از ۱۸ تا ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در چندین شهر ایران برگزار شد اما چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی در اولین همکاری رسمی هنر و تجربه با پلتفرم هاشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و موانع پیش‌آمده برای برگزاری رویدادهای فیزیکی، برای اولین بار به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

در این هفته ۱۶ فیلم مطرح اروپایی از ۱۴ کشور، شامل ایتالیا، آلمان، مجارستان، اسلوونی، سوئد، سوییس، اسپانیا، بلغارستان، دانمارک، یونان، هلند، اتریش، پرتغال و فرانسه حضور دارند.

همچنین در این برنامه ضمن نمایش آنلاین فیلم‌ها، نشست‌های نقد و تحلیل به شکل زنده تدارک دیده شد که در قالب کارگاه‌های فیلمسازی در ۵ روز به صورت آنلاین و از طریق لایو اینستاگرامی برگزار می‌شود و از صفحه اینستاگرام هنروتجربه به آدرس honarotajrobe@ قابل بازدید است.

شنبه ۱۷ آبان؛ نمایش فیلم‌هایی از اتریش، فرانسه و اسپانیا

جو کوچولو به کارگردانی جسیکا هاوسنر از کشور اتریش، فیلم‌های کوتاه فرانسوی ۹.۵۸ به کارگردانی لویی اُوبر، هوای بد به کارگردانی ژان لوپ فلیسیولی و آلن گانیول و ترانه احمد به کارگردانی فوآد منصور و ترومن به کارگردانی سسک گای از کشور اسپانیا از جمله فیلم‌هایی بودند که در اولین روز از چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی در سایت هاشور به نمایش درآمدند و ۱۲۲۰ به نفر به تماشای این فیلم‌ها نشستند.

یکشنبه ۱۸ آبان؛ بیشترین تعداد تماشاگران تا این لحظه

هجدهمین روز از آبان، فیلم‌های وقتی گوجه فرنگی‌ها واگنر را ملاقات کردند به کارگردانی ماریا اکونومو از کشور یونان، خواهر به کارگردانی اورسلا میر از کشور سوئیس و دلقک‌ها به کارگردانی فدریکو فلینی از کشور ایتالیا قابل مشاهده از سایت هاشور بودند که یک‌هزار و ۷۳۴ نفر از مخاطبان این سه فیلم را تماشا کردند.

همچنین در این روز قرار بود اولین کارگاه فیلمسازی با حضور جانفرانکو آنجلوچی فیلمساز و منتقد ایتالیایی و سعید عقیقی فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و منتقد برگزار شود و آن‌ها درباره فیلم دلقک‌ها به کارگردانی فدریکو فلینی از کشور ایتالیا و سینمای این فرد صحبت ‌کنند که به دلیل برقرار نشدن ارتباط اینترنتی، این امر مقدور نشد.

دوشنبه ۱۹ آبان؛ از نمایش فیلم «ترانزیت» تا گفتگو درباره «بی‌نشان»

در سومین روز از چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی یک‌هزار و ۳۳۰ نفر به تماشای فیلم‌های مادر و دیگر دیوانه‌های خانواده به کارگردانی ایبولیا فکته از کشور مجارستان، ترانزیت به کارگردانی کریستین پتزولد از کشور آلمان و بی‌نشان به کارگردانی میها مازینی و دوسان جوکسیمویچ از کشور اسلونی نشستند.

دومین کارگاه فیلمسازی نیز در این روز برگزار شد که میها مازینی کارگردان فیلم بی‌نشان از کشور اسلوونی و شاهین امین منتقد درباره این فیلم به گفت وگو نشستند.

سه‌شنبه ۲۰ آبان؛ نمایش سه فیلم و لایو اینستاگرامی مهرداد اسکویی

در بیستمین روز از آبان، فیلم‌های سنت جرج به کارگردانی مارکو مارتینز از کشور پرتغال، پیش از یخبندان به کارگردانی مایکل نوئر از کشور دانمارک و تنها از میان ایران، هزار و صد و چهل و چهار مایل اعتماد به کارگردانی آندره لارسون و شمیم برکه از کشور سوئد در سایت هاشور نمایش داده شدند.

همچنین مهرداد اسکویی مستندساز در سومین کارگاه فیلمسازی در دو لایو مجزا با شمیم برکه و آندره لارسون کارگردانان و تهیه کنندگان مشترک مستند تنها از میان ایران، هزار و صد و چهل و چهار مایل اعتماد و سینمای مستند گفتگو کرد.

آمار بازدیدکنندگان در این روز یک‌هزار و ۶۴۰ نفر بوده است.

چهارشنبه ۲۱ آبان؛ فرصتی برای دیدن ۲ فیلم از هلند و بلغارستان

تنها ۲ فیلم رهبر ارکستر به کارگردانی ماریا پیترز از کشور هلند و نامه‌هایی از جنوبگان به کارگردانی استانسیلاو دونچو از کشور بلغارستان در پنجمین روز از هفته فیلم اروپایی یعنی ۲۱ آبان ماه قابل مشاهده از سایت هاشور بودند که طبق آمار یک‌هزار و ۱۰۵ نفر این فیلم‌ها را تماشا کرده اند. دلیل کمتر شدن آمار تماشاگران را می توان کمتر بودن حداقل یک فیلم نسبت به روزهای قبل دانست.

همچنین مجید برزگر کارگردان و تهیه‌کننده با استانیسلاو دونچو کارگردان فیلم نامه‌هایی از جنوبگان از کشور بلغارستان در چهارمین روز از کارگاه فیلمسازی درباره این فیلم و همچنین سینمای هنری ایران و بلغارستان به شکل آنلاین صحبت کردند.

پنجشنبه ۲۲ آبان؛ فرصت مجدد برای تماشای فیلم‌ها

در ادامه نمایش فیلم‌های این هفته فیلم، از پنجشنبه فرصت مجددی برای تماشای آثار فراهم شد که سه فیلم دلقک‌ها، خواهر و ترانزیت روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه اکران شدند.

برنامه لایوهای این هفته فیلم در روزهای آخر هفته در جدول نبود.

در نهایت می شود گفت در دور نخست نمایش فیلم‌ها تا روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه بیش از ۷ هزار نفر به تماشای فیلم‌های چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی نشسته‌اند. آمار تکرارِ نمایش این فیلم ها متعاقبا اعلام می شود.

تاکنون فیلم‌ها راس ساعت مقرر و اعلام شده در سایت هاشور اکران آنلاین شده اند.

چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی تا روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه همچنان ادامه دارد و در این مدت سه فیلم ترومن، بی‌نشان و سنت جرج در روز جمعه ۲۳ آبان، فیلم‌های پیش از یخبندان، جو کوچولو و فیلم‌های کوتاه فرانسوی ۹.۵۸، هوای بد و ترانه احمد روز شنبه ۲۴ آبان، سه فیلم تنها از میان ایران، هزار و صد و چهل و چهار مایل اعتماد، وقتی گوجه فرنگی‌ها واگنر را ملاقات کردند و مادر و دیگر دیوانه‌های خانواده روز یکشنبه ۲۵ آبان و در روز پایانی این هفته یعنی ۲۶ آبان فیلم‌های نامه‌هایی از جنوبگان و رهبر ارکستر در سایت هاشور نمایش داده می‌شوند.

همچنین آخرین برنامه کارگاه فیلمسازی چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی روز شنبه ۲۴ آبان به گفتگوی نیما عباسپور کارگردان ایرانی با لویی اوبر کارگردان فرانسوی با موضوع ۹.۵۸ و روند تولید فیلم کوتاه هنری اختصاص دارد.

چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۷ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و رایگان به همت موسسه هنروتجربه در حال برگزاری است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند