موسی

تولید سریال موسی(ع) با حاتمی‌کیا ادامه می‌یابد

به گزارش ردکارپت فیلم: بعد از فوت فرج‌الله سلحشور نویسنده سریال حضرت موسی(ع) بود که کارگردانی این مجموعه به جمال شورجه واگذار شد و حالا با اعلام کسالت این کارگردان سینما هم زمزمه‌ها درباره جایگزینی ابراهیم حاتمی‌کیا به گوش می‌رسد.

برای نخستین بار و بعد از موفقیت سریال حضرت یوسف پیامبر (ع) بود که مرحوم فرج‌الله سلحشور خبر از آغاز نگارش و کارگردانی اثر جدیدی با عنوان سریال حضرت موسی(ع) را داد.

هر چند با اتمام کامل نگارش فیلمنامه سریال حضرت موسی(ع) عمر مرحوم سلحشور هم به پایان رسید و همین امر سبب شد تا زمزمه هایی درباره انتخاب کارگردان دیگری برای ساخت این مجموعه به گوش برسد.

اما اولین بار سید احمد میرعلایی تهیه‌کننده این سریال اعلام کرد که جمال شورجه کارگردان پیشکسوت سینما در حال تدارک پیش تولید این سریال است و به جای مرحوم سلحشور سریال حضرت موسی (ع) را کارگردانی خواهد کرد.

اما در زمان انجام پیش تولید نیز جمال شورجه به بیماری مبتلا شد تا در نهایت پیش تولید این اثر تا بهتر شدن حال شورجه متوقف شود.

حالا در جدیدترین خبرها سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده این سریال بار دیگر در گفت‌وگویی اعلام کرده که با توجه به اینکه سلامتی جمال شورجه برای ما و صداوسیما مهم است، با اطلاع و هماهنگی او، کارگردان جدیدی بر سر کار حضور پیدا می‌کند و ادامه ساخت این سریال با مشاوره جمال شورجه پیش می رود.

پس از آن نیز زمزمه هایی از حضور احتمالی ابراهیم حاتمی کیا برای ادامه ساخت این سریال تلویزیونی و گفت‌وگوی برخی مدیران صدا و سیما و عوامل سریال با او به‌گوش رسید.

در نهایت حاتمی‌کیا در جلسه با مسئولان صدا وسیما پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور خواند و افزود: در میان آثار متعددی که ساخته‌ام، جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.

ابراهیم حاتمی‌کیا، تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی خاک سرخ و حلقه سبز را در آغاز و میانه دهه هشتاد در کارنامه کاری خود دارد و سریال حضرت موسی نخستین کار تاریخی او در میان کارهای تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود.

ابراهیم حاتمی‌کیای ۵۹ ساله، ساخت فیلم‌های سینمایی عمدتا با موضوع دفاع مقدس را چون هویت، دیده‌بان، مهاجر، وصل نیکان، از کرخه تا راین، خاکستر سبز، بوی پیراهن یوسف، برج مینو، آژانس شیشه‌ای، روبان قرمز و موج مرده را برعهده داشته است و تاکنون حدود ۴۰ جایزه داخلی و خارجی را از آن خود کرده که سه سیمرغ جشنواره فیلم فجر هم از آن جمله است.

سریال حضرت موسی (ع) در گروه الف ویژه تلویزیون است و زیر نظر مرکز سیما فیلم تولید می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند