سینما

مگر خانواده‌ای که در عزاست، جشن می‌گیرد؟

به گزارش ردکارپت فیلم: محسن محسنی‌نسب کارگردان سینما معتقد است برگزاری جشنواره در شرایط سخت کنونی سینماگران، کار اشتباهی است.

محسن محسنی‌نسب تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره برگزاری جشنواره های سینمایی در شرایط فعلی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به اینکه آثار سینمایی ساخته نمی‌شوند، جشنواره برگزار کنیم که چه چیزی را در آن نشان دهیم؟! در گذشته بگردیم و فیلم‌هایی که به هر نحو در جشنواره‌ها نشان داده نشدند یا لایق نبودند را بیاوریم و جشنواره‌ای تهی و ضعیف برگزار کنیم؟! آن هم در شرایطی که می‌توان بودجه برگزاری جشنواره را به بخش‌هایی که عضو خانه سینما هستند و به علت کم کاری به مشکل اقتصادی و زندگی برخوردند، اختصاص داد.

وی افزود: فکر می‌کنم سال ۸۵ بود که متوجه شدم یکی از دستیاران سابقم به دلیل مشکل مالی که با صاحبخانه‌اش پیش آمده بود، در زندان به سر می‌برد؛ آن هم برای پانصد هزار تومان! متأسفانه این فرد ساعت ۵ صبح در حال دوش گرفتن به علت فشار عصبی، سکته می‌کند و از دنیا می‌رود و بعد در قطعه هنرمندان دفن می شود. حالا فکر کنید در این وضعیت کرونایی تعداد بیشماری از سینمایی‌ها مشکل ریز و درشت دارند؛ پس باید تمام‌قد برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

این کارگردان اظهار کرد: بین هنرمندان افرادی هستند که چنین مشکلاتی دارند؛ بعد ما به جای کمک به آنها می‌خواهیم جشن راه بیندازیم! مگر خانواده‌ای که در عزاست، جشن می‌گیرد؟! سینمای الان ما در عزای تعطیلی، بیکاری، فقدان درآمدزایی و… است؛ بعد عده ای می‌خواهند جشن برپا کنند!

محسنی نسب در پایان عنوان کرد: بین مدیر و مسئول فاصله است؛ ما با کسی که مدیر است و می‌خواهد راندمان کاری اش را بالا ببرد و خودنمایی کند هیچ حرفی نداریم، ولی به مسئولان می‌گوییم احساس مسئولیت کنند و همین بودجه اندک را به افرادی که به علت مصیبت کرونا در فقر به سر می‌برند، بدهند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند