بورات

«بورات ۲» را بایکوت کنید

به گزارش ردکارپت فیلم: قزاقستان خواستار بایکوت فیلم «بورات ۲» در جوایز اسکار، گلدن گلوب و دیگر رویدادهای سینمایی به دلیل توهین قومیتی به مردم این کشور شد.

انجمن آمریکایی قزاق با ارسال نامه‌ای ضمن محکوم کردن فیلم «بورات ۲» به کارگردانی «ساشا بارن کوهن»، از جوایز اسکار، گلدن گلوب، جوایز انجمن کارگردانان آمریکا و آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) درخواست کرد که این فیلم را به دلیل تحقیر قومیتی مردم قزاقستان از رقابت در این رویدادهای سینمایی رد صلاحیت کنند.

در این نامه که به امضای آکادمی فیلم هالیوود و همچنین شورای روابط اسلامی و آمریکایی رسیده است، فیلم «بورات ۲» به عیب‌پوشی، پرداختن به کلیشه‌های قومی، نژادپرستی، از آن ‌خودسازی فرهنگی و بیگانه‌ستیزی متهم شده است. همچنین در این نامه آمده است: جامعه قزاق‌ها بازنمای کمی در سطح جهان دارند و به طور کلی آسیب‌پذیرند. ملت ما همچنان در حال بهبود یافتن از گذشته استعماری و ظالمانه خود است. «ساشا بارن کوهن» این حقیقت را می‌داند و با حمله به هویت قومی ما از قزاقستان سوءاستفاده کرده و موجب آزار و اذیت قزاق‌ها در سراسر جهان شده است. مردم ما تاکنون گزارش‌های بی‌شماری از آزار و اذیت فیزیکی و جنسی در نتیجه فیلم «بورات» گزارش کرده‌اند.

«ساشا بارن کوهن» ماه گذشته در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز درباره «بورات ۲» گفته بود: «این یک کمدی است و قزاقستان در این فیلم هیچ اتباطی با این کشور در واقعیت ندارد. قزاقستان را به این دلیل انتخاب کردم که تقریبا هیچ کسی در آمریکا درباره آن اطاعاتی ندارد و به همین دلیل توانستیم یک دنیای کمدی و جعلی در فیلم ایجاد کنیم. کشور قزاقستان در واقعیت سرزمینی زیبا با جامعه‌ای مدرن و پرافتخار است و در نقطه مقابل تصویری است که در فیلم بورات می‌بینیم».

کمدی «بورات ۲» از ماه اکتبر در سامانه نمایش آنلاین آمازون پرایم عرضه شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند