دفاع

فیلم «هایلایت»؛ ایده‌ای که پاشنه آشیل دارد

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی اگر چه کاری کامل و بی‌نقص محسوب نمی‌شود اما در کارنامه کاری این نویسنده و کارگردان سینما اثری قابل دفاع به حساب می‌آید.

فیلم سینمایی هایلایت موضوع کم‌وبیش تازه‌ای دارد که دست کم در سینمای ایران تاکنون چندان مورد استفاده قرار نگرفته است اما همین ایده بکر به دلیل برخی ملاحظات به پاشنه آشیل فیلم بدل شده به نحوی که فیلمنامه اثر را باوجود سابقه طولانی نویسنده‌اش در حوزه نگارش با کمبودهایی مواجه ساخته است.

اول) نقطه اوج فیلم یعنی پیشنهاد کاراکتر مرد (پژمان بازغی) به زن (آزاده زارعی) در مورد انتقام از همسرانشان با واکنش منفی زن مواجه می شود و کمی بعد مرد نیز برخلاف آنچه تا پیش از این از او دیده ایم به یک باره تحت تاثیر حرف‌های زن قرارمی گیرد و همسرش (مینا وحید) را مورد بخشش قرار می‌دهد و از خیانت‌اش چشم می‌پوشد؛ امری که با توجه به صبغه شخصیتی مرد و میزان گرایش به زن، قدری دوراز واقعیت به نظر می‌آید.

دوم) کاراکتر برادر همسر زن با بازی سام قریبیان پرداخت قابل قبولی ندارد و علی رغم ظرفیت های بسیاری که می تواند در روند داستان بیافریند؛ بدون فرجام مشخصی در انتها حذف و رها می شود؛ همچنین است کاراکتر خواهر زن با بازی الهه حصاری.

سوم) ریتم و تمپوی فیلم حداقل تا نیمه از ضرباهنگ مناسبی برخوردار نیست و نیازمند برخی موقعیت‌های مکمل است به شکلی که اگر پیشنهاد مرد به زن را همان نقطه عطف اصلی قلمداد کنیم بیش از پیش به طولانی شدن مقدمه و بستر سازی بخش‌های ابتدایی فیلم تا رسیدن به این مواجهه واقف خواهیم شد.

هایلایت با همه کاستی های مورد اشاره، در بخش کارگردانی به ویژه از حیث دکوپاژ و تقطیع نماها و نیز در زمینه قاب بندی نکات مثبتی دارد و نعیمی کارگردان را جلوتر از نعیمی فیلمنامه نویس قرار می‌دهد تا در انتظار ساخته تازه‌اش بمانیم؛ فیلمی که گویا یک کمدی را در کارنامه سازنده‌اش نمایندگی خواهد کرد و همین امر کنجکاوی ها را بیشتر از قبل برمی انگیزد…

فیلم سینمایی هایلایت به کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی بعد از ۳۰ روز اکران آنلاین فروشی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد.

پژمان بازغی، الهه حصاری، جمشید هاشم پور، سام قریبیان، آزاده زارعی، مینا وحید، نبی الله پیر هادی، لیلی فرهادپور، شیوا طاهری، یزدان فتوحی، شفق شکری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان هایلایت آمده است: یک تصادف اتومبیل، آدم‌هایی را در رودرروی یکدیگر قرار می‌دهد. مراقبت از مصدومین و انتظار برای به هوش آمدن آن‌ها، انتظاری طولانی و جان‌کاه است.ایرنا


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند