موسیقی متن

«املی»؛ موسیقی نمایشی از لندن در فهرست نامزدهای گرمی

به گزارش ردکارپت فیلم: برای سومین بار در تاریخ اهدای جوایز گرمی، موسیقی نمایشی که در لندن روی صحنه رفت در فهرست بهترین موسیقی متن نمایش جای گرفت.

«املی» با نامزدی در بخش بهترین آلبوم تئاتر موزیکال توانست برای اولین بار پس از سال ۱۹۸۴ یک نمایش از لندن را به این فهرست بکشاند.

پیش از این تنها «گربه‌ها» در سال ۱۹۸۴ موفق به کسب جایزه بهترین آلبوم نمایش موزیکال سال شده بود و بعد هم در سال ۱۹۹۹ «شیکاگو» که در لندن ضبط شده بود، نامزدی این بخش را کسب کرده بود.

امسال «امِلی» در میان فهرست نامزدهای بهترین آلبوم در کنار «اتوپیای آمریکایی در برادوی»، «مغازه کوچولو ترس»، «پرنس مصر»، «قدرت نرم» و «قرص کوچک دندانه‌دار» جای گرفت تا برای سومین بار در تاریخ آلبومی که در لندن اجرا و ضبط شده به این فهرست راه یابد.

با توجه به شیوع کرونا نمایش‌هایی مانند «کارولین، یا تغییر»، «مرد موسیقی» و «کمپانی» با تعویق روبه رو شدند و همین امر شمار نمایش‌های سال را کاهش داد.

«املی» نمایشی است که در «وست اند» لندن از نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ روی صحنه رفت. این نمایش برمبنای فیلمی برنده اسکار شکل گرفت و ادری بریسون در نقش اصلی روی صحنه رفت و کائولان مک‌کارتی نیز در نقش مقابل بازی کرد.

این نمایش در جوایز اولیویه ۲۰۲۰ موفق به کسب سه نامزدی در بخش بهترین نمایش موزیکال، بهترین موسیقی اوریجینال و بهترین بازیگر زن موزیکال شد.

نمایش «املی» اقتباسی از فیلمی به همین نام در ژانر کمدی رمانتیک محصول سال ۲۰۰۱ به نویسندگی گیوم لورن و کارگردانی ژان پیر ژونه است. املی با اقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران در سراسر جهان همراه بود و به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای اروپا و یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان شناخته می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند