اسکار

هند هم به میدان رقابت اسکار ۲۰۲۱ آمد

به گزارش ردکارپت فیلم: هند با انتخاب فیلم «جالیکاتو» پا به رقابت اسکار ۲۰۲۱ گذاشت.

فدراسیون فیلم هند فیلم لیجو جوزه پلیسری با عنوان «جالیکاتو» را به عنوان نماینده این کشور به آکادمی اسکار معرفی کرد.

این فیلم که به نمایندگی از هند در بخش بهترین فیلم بین‌المللی رقابت می‌کند به زبان مالایالامی است و فیلمی محبوب جشنواره‌هاست که در تورنتو، لندن، بوسان و استکهلم در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد و سال ۲۰۲۰ نیز در روتردام دیده شد. پلیسری برای ساخت این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین کارگردان در جشنواره بین‌المللی فیلم هند «گوآ» در سال ۲۰۱۹ شد.

داستان فیلم درباره گاوی است که از یک کشتارگاه در دهکده‌ای آرام می‌گریزد و وارد دهکده می‌شود. این امر موجب می‌شود تا مردم روستا با نگاه‌هایی متفاوت گرد هم بیایند تا بخواهند این حیوان را بگیرند.

فیلم‌های تحسین شده «خاطرات آنگامالی» و «آر. ای.پی» از دیگر فیلم‌های پلیسِری هستند. وی چندین فیلم ساخته است که «چرولی»، «ضد مسیح» و «A» از جمله آنها هستند.

امسال ۲۷ فیلم از زبان‌های مختلف هندی، مالایالامی و ماراتی برای اسکار انتخاب شده بودند که در نهایت فیلم «جالیکاتو» انتخاب شد. این فیلم که نامش را از منطقه‌ای در جنوب هند که رویداد اهلی کردن گاوها در آن هنوز هر سال برگزار می‌شود گرفته است، برمبنای داستان کوتاهی از هارش ساخته شده است.

هند از سال ۱۹۵۷ نماینده‌اش را هر سال به اسکار معرفی کرده و سه بار نامزدی اسکار را به دست آورده است که برای «مادر هند» در سال ۱۹۵۸، «سلام بمبئی!» در سال ۱۹۸۹ و «لاگان» در سال ۲۰۰۲ بوده است.

نود و سومین دوره اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (بامداد ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند