سینماها

بازگشایی تدریجی سینماهای انگلستان

به گزارش ردکارپت فیلم: انگلستان اعلام کرد در یک سیستم سه مرحه‌ای پس از پایان قرنطینه این دوره، سینماها باز می‌شوند.

سینماهای انگلستان پس از پایان قرنطینه در ۲ دسامبر (۱۲ آذر) در برخی از شهرها از جمله لندن و لیورپول دوباره به کار بازمی‌گردند.

در مناطق مهم شهری که سینماها در آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند از جمله منچستر، بیرمنگام و بریستول در مرحله سوم کار خود را شروع می‌کنند. به این ترتیب سینماهای این شهرها همچنان بسته می‌مانند.

لندن و لیورپول در مرحله دو قرار می‌گیرند و سینماها می‌توانند کار خود را از سر بگیرند اما با رعایت محدودیت‌هایی از قبیل حفظ فاصله و زمان بسته شدن. تعداد افراد در هر اکران نیز محدودیت خواهد داشت.

پیش از این به سینماهای انگلیس چراغ سبز داده شده بود که هفته آینده با پایان یافتن قرنطینه ۴ هفته‌ای می‌توانند کارشان را از سر بگیرند.

گفته شده اجراها و اکران‌های داخل سالن نیز با ظرفیت ۵۰ درصد و در سقف کمتر از هزار نفر می‌تواند انجام شود.

مراکزی که در ردیف یک و ۲ مقررات دولتی جای می‌گیرند شامل سینماها، تئاترها، موزه‌ها، سالن‌های بولینگ، مراکز بازی‌های تفریحی و سرگرمی و پارک‌های تفریحی محدودیت زمانی هم دارند و تعطیل کردن زودهنگام (۱۱ شب) در موردشان اعمال می‌شود.

البته هنوز مشخص نیست که آیا زنجیره‌های بزرگ سینمایی مانند «وو»، «سینه‌ورلد» و «اودئون» دوباره به کار برمی‌گردند یا خیر. بعید به نظر می‌رسد سینه‌ورلد بخواهد بدون اکران فیلم‌های بزرگ در سال ۲۰۲۰ به کار برگردد و انتظار این است که «وو» نیز گزینه‌های موجود را بررسی کند؛ به ویژه با توجه به تعطیلی طولانی مدت در آلمان.

این در حالی است که وزیر بهداشت بریتانیا هشدار داده که باید همچنان خطر را جدی گرفت زیرا هنوز بیش از ۱۶ هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۶۹۶ فوت دیروز گزارش شد.

هنکاک تاکید کرد آنهایی که می‌توانند از خانه کار کنند باید همچنان در خانه بمانند.

بخش‌هایی از انگلستان از جمله کورن وال و جزایر سیلی در مرحله یک می‌توانند کارشان را شروع کنند. دولت‌های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی طبق مقررات خودشان عمل می‌کنند.

طبق آمار ۹۳ درصد افرادی که به سینما رفته‌اند گفته‌اند احساس امنیت می‌کردند و مهمتر از همه اینکه موردی حاکی از ابتلا به کووید در سینماها ارایه نشده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند