نتفلیکس

«دیوید لینچ» برای نتفلیکس سریال می‌سازد

به گزارش ردکارپت فیلم: «دیوید لینچ» قرار است در یک پروژه جدید در سال آینده میلادی یک سریال برای کمپانی نتفلیکس بسازد.

این سریال که گفته می‌شود عنوان «ویستریا» برای آن انتخاب شده از ماه می سال ۲۰۲۱ مقابل دوربین برود و «سابرینا ساترلند» همکار قدیمی «لینچ» نیز تهیه کننده این پروژه خواهد بود.

«لینچ» پس از فیلم «امپراطور درون» در سال ۲۰۰۶، هیچ فیلم بلند دیگری نساخته اما چندی پیش فصل سوم شاهکار تلویزیونی خود یعنی سریال «توئین پیکس» را پس از یک وقفه ۲۷ ساله رونمایی کرد که در سال ۲۰۱۸ نامزد ۱۸ جایزه امی شد.

این کارگردان ۷۴ ساله، سال گذشته یک فیلم کوتاه نیز با عنوان «جک چه کار کرد؟» ساخت که از سوی نتفلیکس عرضه شد.

«دیوید لینچ» متولد سال ۱۹۴۶ میلادی است و اوایل دهه ۱۹۷۰ وارد وادی فیلمسازی شد. «مرد فیل‌نما» اولین موفقیت سینمایی او بود که نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه را نیز دریافت کرد.

او در اواخر دهه ۸۰ با «مارک فارست»، تهیه‌کننده معروف برای ساختن سریال تلویزیونی «توئین پیکس» قرارداد بست. این مجموعه تلویزیونی در دهه ۹۰ در شبکه ABC به نمایش درآمد و به موفق‌ترین سریال تلویزیونی دهه ۹۰ تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸ پس از حدود ۳۰ سال فصل سوم آن منتشر شد.

یکی از موفق‌ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال ۱۹۹۰ موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. در سال ۱۹۹۷ لینچ فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد و نقدهای متنوع مثبت و منفی دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۱ بود که فیلم «جاده مالهالند» به عنوان یکی از آثار ماندگار لینچ به دنیای سینما آمد. این فیلم با نقش‌آفرینی «نائومی واتس» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای لینچ به‌همراه آورد و «امپراطوری درون» نیز آخرین فیلم بلند اوست که در سال ۲۰۰۶ به سینما آمد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند