بوی خون

تمجید یک مدیر سینمایی از حاشیه سریال «آقازاده»

به گزارش ردکارپت فیلم: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در یادداشتی از مستند «بوی خون» که روایتی از متن و حاشیه سریال «آقازاده» است، تمجید کرد.

مستند بوی خون به کارگردانی وحید سعیدی و نویسندگی احمد رنجبر روایتی از متن و حاشیه سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا است.

سعید رجبی فروتن، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی پس از تماشای مستند بوی خون درباره آن نوشت: پیش از این بعضی از تهیه‌کنندگان خوش ذوق به ضمیمه فیلم‌هایی که در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌کردند، از محصول مکملی مثل پشت صحنه هم غافل نمی‌شدند و با بسته‌ای شکیل و طرحی حساب شده جنبه‌ها و نکات تازه‌ای را از پروژه فیلم در قالب پشت صحنه با مخاطبان در میان می‌گذاشتند.

وی در ادامه افزوده: آخرین نمونه خوب و شکیلی که به یاد داریم، پشت صحنه فیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بود که برای آن زحمت زیادی کشیده شده بود. به تازگی و برای اولین بار پشت صحنه سریال آقازاده ساخته بهرنگ توفیقی در پلتفرم‌هایی که ناشر این محتوای اختصاصی بوده‌اند، منتشر شده است. با این تفاوت که پشت صحنه سریال هم به صورت دنباله دار و هر یکشنبه پخش خواهد شد. این ایده را که به احتمال قوی باید به حساب طراح، نویسنده و تهیه‌کننده این مجموعه یعنی حامد عنقا بگذاریم، ارزش افزوده جدیدی را برای سریال رقم زد و باب گفت‌وگوی انتقادی عوامل یک سریال را درباره آنچه که در خلق آن مشارکت کرده‌اند، گشود.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: انتشار مستند بوی خون این نوید را می‌دهد که از این گروه در تلویزیون و نمایش خانگی در آینده می‌توان محصولات ماندگار و استاندارد بهتری را دید.

رجبی فروتن افزوده: آنچه که این پشت صحنه را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، گفت وگو و صحبت با عواملی به جز دست اندرکاران فیلم است و شخصیت‌های سیاسی اجتماعی درباره مفاهیم پربسامدی مثل آقازادگی دیدگاه‌هایشان را مطرح می‌کنند تا این پشت صحنه در واقع ضمیمه تحلیلی برای معنی نهفته در پس داستان سریال باشد.

وی در پایان‌آورده: مستند بوی خون در حالی که به قسمت‌های پایانی سریال پرحاشیه آقازاده نزدیک می‌شویم، برگ تازه‌ای را برای مخاطبان رو کرده است.

بوی خون با هدف واکاوی پرونده‌های مطروحه در سریال آقازاده به کارگردانی وحید سعیدی و نویسندگی احمد رنجبر ساخته شده است و یکشنبه‌ها در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا منتشر می‌شود.

سریال با بازی هنرمندانی چون امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، امیر آقایی، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، مسعود فروتن، دیبا زاهدی، سامیه لک، سعید داخ، روزبه معینی، محمدحسین لطیفی، مهدی کوشکی، کاوه خداشناس، پردیس پورعابدینی، احسان امانی، اکبر رحمتی، سعیده آهویی، نکیسا نوری، مجید اسماعیلی به موضوعات سیاسی اجتماعی روز می‌پردازد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند