سینما

«ناگهان درخت»؛ فیلمی در ستایش مفهوم مادری

به گزارش ردکارپت فیلم: سرانجام ناگهان درخت می​‌آید. در “اکران آنلاین”. این هم سببِ افسوس و هم خوشحالی است. افسوس از شرایطی که امکان نمایش فیلم​ به شکل عادی و در سالن‌​های سینما در دسترس نیست، و خوشحالی بابت این که در هر حال نتیجه‌​ی زحمات همکاران من به بخش وسیع‌​تری از مخاطبان عرضه خواهد شد.

ناگهان درخت در ادامه‌​ی فیلم قبلی‌​ام، “در دنیای تو ساعت چند است؟” ساخته شده است. اما این طبعا فیلم دیگری است در فضایی دیگر. قیاس میان این دو فیلم کار من نیست، اما اصلا کدام یک از ما آدم‌​های همین دو سال پیش هستیم؟

مهر و همراهی همه‌​ی دوستانم که به ناگهان درخت دل دادند را در سراسر فیلم تنیده می​بینم، این همراهی به ساخته شدن فیلمی انجامید که شاید زیاد شبیه نمونه‌​های آشنا نباشد، اما خودش از تاریخی آشنا برای همه​‌ی ما سخن می‌گوید.

این دعوت به تماشای ناگهان درخت صرفا به قصد آن نیست که این فیلم دوست داشته شود، چرا که دوست داشتن تنها حیطه‌​ای است که خوشبختانه اختیارش دست کسی نیست. با دروغ و با ظلم هر چیزی را می‌​توان به دیگران تحمیل کرد، هر چیزی جز دوست داشتن را. اما آرزو دارم گروه‌​های هر چه وسیع‌​تری از مخاطبان، رها از هر پیش‌داوری با مِهر و اشتیاقی که در پشت و در روی فیلم نهفته است همراه شوند.

ناگهان درخت برای شخص من پیش از هر چیز ستایشی است از مفهوم مادری، و از مادرانی که حتا آسایش زیستن در کنار فرزندانشان به هر سبب از ایشان دریغ شده است.

و شاید از فرزندانی که مجال تولد هم نیافتند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند