چادویک بوزمن

تجلیل از چادویک بوزمن و وایولا دیویس در مراسم جوایز گاتهام

به گزارش ردکارپت فیلم: در مراسم اهدای جوایز گاتهام از چادویک بوزمن بازیگر فقید و وایولا دیویس تجلیل می‌شود.

در مراسم تجلیل فیلمسازان مستقل که با اهدای جوایز گاتهام صورت می گیرد امسال چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» پس از مرگش تجلیل می شود و وایولا دیویس جایزه بهترین بازیگر زن را می‌گیرد.

در سی امین سالگرد برگزاری جوایز گاتهام که ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود بازیگران «بلک باتمِ ما رینی» مورد تجلیل واقع می‌شوند. اهدای جوایز به صورت زنده و آنلاین در برنامه‌ای که ترکیبی از برنامه‌های حضوری و مجازی است، صورت می‌گیرد.

جفری شارپ مدیر فیلمسازان مستقل از چادویک بوزمن که به تازگی بر اثر سرطان درگذشت به عنوان بازیگری با استعدادی باورنکردنی یاد کرد که تاثیرش بر پرده بزرگ هرگز فراموش نخواهد شد.

در همین حال از وایولا دیویس نیز به عنوان قدرتی در دل صنعت سینما یاد کرد که با بازی در فیلم‌هایی که از نظر فرهنگی دربرگیرنده و تاثیرگذار هستند در ۲ دهه اخیر درخشیده است.

وی افزود: نقش‌آفرینی بوزمن و دیویس در کنار هم در فیلم «ما رینی» موجب شد تا برای نخستین بار جوایز گاتهام قصد کند به بازیگران یک فیلم ۲ جایزه بازیگری را اهدا کند.

بوزمن که تابستان امسال بر اثر سرطان روده جان باخت اولین نقش آفرینی‌اش را در «اکسپرس» انجام داد و بعد در فیلم «۴۲» در نقش یک بازیکن بیسبال ظاهر شد و در فیلم بعدی‌اش در نقش جیمز براون خواننده جلوی دوربین رفت و در فیلم «مارشال» در نقش قاضی عالی نقش‌آفرینی کرد. وی با بازی در «پلنگ سیاه» یک بار دیگر درخشید و بعد در «۵ هم‌خون» اسپایک لی ظاهر شد.

وایولا دیوس نیز جایزه اسکار و گلدن گلوب را برای بازی در فیلم «حصارها» ساخته دنزل واشینگتن در کارنامه دارد. او برای بازی در «کمک» ساخته تیت تیلور و «شک» پاتریک شنلی هم نامزدی اسکار و هم گلدن گلوب را کسب کرد. او یک جایزه امی هم برای بازی در سریال «چطور از دست قاتل خلاص شویم» در کارنامه دارد.

«بلک باتم ما رینی» به کارگردانی جورج سی ولف بر اساس نمایشنامه ای به همین نام از آگوست ویلسون ساخته شده‌است. این فیلم به تهیه کنندگی دنزل واشینگتن، تاد بلک و دنی ولف در مورد زندگی «مادر بلوز» ما رینی در سال ۱۹۲۷ در شیکاگو متمرکز است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند