مجید مجیدی

جشنواره بین‌المللی فیلم «های ‌نان» شروع به کار کرد

به گزارش ردکارپت فیلم: سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم «های نان» با حضور “مجید مجیدی” کارگردان سرشناس ایرانی امروز یکشنبه در جنوب چین آغاز شد.

این جشنواره با حضور چهار هزار و ۳۷۶ فیلم از ۱۱۴ کشورآغاز شده است و قرار است در طول برگزاری جشنواره، ۱۸۹ فیلم منتخب چینی و خارجی در ۱۵ سینمای چهار شهر هایکو، سان یا، دان جوئو و چیونگ های به نمایش در آید.

فیلم های مجید مجیدی کارگران سرشناس ایرانی هم قرار است در این جشنواره به نمایش درآید همچنین با حضور مجیدی قرار است چند کارگاه آموزشی برای دانشجویان و فیلمسازان چینی برگزار شود.

از جمهوری اسلامی ایران علاوه بر «مجید مجیدی»، «حسین خلیفی» فعال فرهنگی نیز حضور دارد.

«شن های شیونگ» رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین و میزبان این جشنواره در آیین افتتاحیه گفت: جزیره “های نان” با پایبندی به سیاست درهای باز و واقع شدن در «کمربند طلایی گردشگری» فوق‌العاده جهان، از مزایای منحصر بفردی برخوردار است و می تواند منابع با کیفیت سراسر جهان را به سمت خود جذب کند.

او با اشاره به اینکه این جشنواره در یک دوران خاصی برگزار می شود و برای سینماگران و تماشاگران فیلم در سراسر جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: برگزاری به موقع جشنواره بین‌المللی فیلم “های نان”، نه تنها شاهدی بر بهبود سریع صنعت سینمای چین است، بلکه پرتوی از امیدواری است به این معنا که بشر سرانجام بر همه گیری غلبه خواهد کرد.

شن اظهار داشت: فیلم مستند با کیفیت ۴K تولید رادیو و تلویزیون مرکزی چین به اسم «مبارزه چین با شیوع کرونا سال ۲۰۲۰» در این جشنواره برای نخستین بار پخش می شود که صحنه هایی تکان دهنده از مبارزه مردم چین با کرونا را نشان می دهد که با اراده قوی و عشق و با سخت‌کوشی تحت رهبری قوی حزب کمونیست چین و دولت چین انجام شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند