جشنواره بین‌المللی آتن

نشان جشنواره بین‌المللی «آتن» برای انیمیشن «خورده شده»

به گزارش ردکارپت فیلم: انیمیشن کوتاه «خورده شده» موفق به کسب نشان بخش مسابقه‌ انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی «آتن» یونان شد.

انیمیشن کوتاه «خورده شده» ساخته محسن رضاپور، موفق به کسب نشان Distinction در بخش مسابقه‌ انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی «آتن» یونان شد.

سینمای انیمیشن ایران در پانزدهمین دوره‌ جشنواره انیمیشن «آتن» یونان «آتِنز انیمافست» حضور پُررنگی داشت و با پنج انیمیشن کوتاه «خورده شده» ساخته محسن رضاپور، «ملکوت» ساخته فرنوش عابدی، «افسانه کوه اژدها» ساخته عباس جلالی‌یکتا و اصغر صفار، «جسم خاکستری» ساخته سمانه شجاعی و «یکدیگر» ساخته سارا طبیب‌زاده در این رویداد حضور داشتند که در آیین پایانی جشنواره، انیمیشن «خورده شده» موفق به کسب نشان Distinction در بخش مسابقه‌ انیمیشن کوتاه شد.

این فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در جیبی‌استودیو ساخته شده است.

انیمیشن کوتاه «خورده شده» پیش از این به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲ جشنواره اُسکار کوآلیفایِ «فیلم کودکان نیویورک» آمریکا و «اشتوتگارت» آلمان برگزیده شده، نشان افتخار بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم Golden Beggar اسلواکی را کسب کرده و در اسفند ۱۳۹۷ نیز برنده جایزه ویژه هیات داوران از یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شده بود.

«خورده شده» تاکنون در بخش مسابقه ده‌ها جشنواره جهانی نظیر سیکاف، انیبار، استاپ‌موشن مونترال و … به رقابت پرداخته است.

داستان این انیمیشن کوتاه در دنیایی رُخ می‌دهد که همه در حالِ خوردن یکدیگر هستند اما در این بین، یکی از موجودات راهی برای بقا پیدا کرده و پس از خورده شدن، درون شکم گرگی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد …


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند