مجیدی

جشنواره هاینان میری برای تقویت مراودات فرهنگی

به گزارش ردکارپت فیلم: مجید مجیدی کارگردان صاحب نام و نماینده ایران در جشنواره بین المللی فیلم «هاینان» چین اظهار کرد، جشنواره هاینان باعث تقویت مراودات فرهنگی میان کشورها و ملت های مختلف می شود.

مجیدی روز یکشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم هاینان که با موضوع “طبیعت و بوم شناسی” در شهر ساحلی سانیا واقع در جنوب چین برگزار شد، افزود: برگزاری این جشنواره همچنین باعث پیشرفت فیلم سازی می شود.

او اضافه کرد: جشنواره فیلم هاینان فیلم های برجسته جهان را کنار هم جمع کرده است که هر کدام از آنها ارایه کننده فرهنگ های مختلف دنیا هستند و این مزیت خوبی به حساب می آید.

رادیو بین المللی چین گزارش کرده است: مجید مجیدی مهمان ویژه جشنواره بین المللی جزیره هاینان بود که همراه با “جانگ زی یی” بازیگر زن معروف چین به عنوان چهره این دوره جشنواره به روی صحنه مراسم اختتامیه حاضر شدند و درباره اهمیت برگزاری این جشنواره سخنرانی کردند.

در این جشنواره هشت روزه که از روز ۱۵ تا ۲۲ آذر در شهر سانیا برگزار شد، بیش از ۴ هزار فیلم از کشورهای مختلف دریافت شده بود که بیش از ۱۸۹ فیلم در سینماهای این شهر به روی پرده رفت.

فیلم “خورشید” مجید مجیدی نیز در روز یازدهم دسامبر اکران و با استقبال تماشاگران رو به رو شد.

همزمان با اکران فیلم ها، برنامه های جانبی از جمله برگزاری مستر کلاس، نشست هایی با عنوان سلام آینده، سلام بازار فیلم و … برگزار شد.

این برنامه ها نظر بسیاری از فیلمسازان مختلف را به جزیره هاینان جلب کرد و آنها از طریق مجامع مختلف درباره همکاری بین المللی سینما، دانش سینما، توسعه صنعت سینما و آینده سینما تبادل نظر کردند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند