جشن یلدا

برگزاری یلدا در خانه معرف رسالت انسانی و فرهنگ ایرانی است

به گزارش ردکارپت فیلم: بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در جشن یلدا گفت: برگزاری این جشن در خانه و فضای مجازی معرف رسالت انسانی و فرهنگ ایرانی‌ است.

رضا بابک با بیان آنکه ترس من از آنست که بازتاب اخبار درگذشت هم‌وطنانمان برای مردم عادی شود که این درحقیقت به معنای عبور از تمام خط قرمزها در تلاش برای شکست شیوع این بیماری به شمار می‌رود گفت: هرچند با افزایش آمار مبتلایانهمچنین هموطنانی که متأسفانه آن‌ها را از دست دادیم شاهد توجه بیشتر مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم.

مردم و دولت دست در دست هم، ‌یلدای شیرینی را با هم بسازند

بازیگر سریال ماندگار آرایشگاه زیبا افزود: دولت نیز باید قوانین و ضوابط خود را برای دعوت مردم به ویژه در این ایام در آستانه شب یلدا، برای دعوت به در خانه ماندن مردم بیشتر از گذشته انجام دهد تا بار دیگر شاهد تابشِ آفتابِ سلامتی بر آسمان کشورمان و تمام جهان باشیم.

کادر درمان و سختی‌های آنان، آییه‌ای برای دقت بیشتر ما به شمار می‌رود

بابک تصریح کرد: طی بیش از ۹ ماهی که از شیوع این ویروس گذشته دیگر کادر درمان، پزشکان و پرستارانی که از همان لحظات نخست شیوع این بیماری تا به امروز سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشته اند خود یادآوری مهمی برای همه ما هستند که در تلاش برای شکست زنجیره شیوع این ویروس، رسالت انسانی، فرهنگی و ایرانی خود را باید بیش از پیش به میدان آوریم.

هنوز فقدان هنرمند بزرگ کشورمان فراموش نشده

بابک با تسلیت درگذشت هنرمندان و دوستانی چون زنده‌نامان پرویز پورحسینی، کریم اکبری‌مبارکه، خسرو سینایی و کامبوزیا پرتوی گفت: هر یک از این هنرمندان میان عموم مردم مانند گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر ایران شناخته شده و ارزشمند بودند. با الگو قرار دادن چنین اتفاقات تلخی و برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه لازم است تمام ما این بار با توان هرچه بیشتر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تلاش برای در خانه ماندن را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اگر حتی برای لحظه‌ای رعایت کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراموش کنیم بی تردید، یلداهای آینده نمی‌تواند شادی، جذابیت و خوشحالی را برای ما با خود به‌همراه داشته باشد.

یلدای امسال را فدای یلداهای آینده نکنیم

بازیگر فیلم سینمایی دعوت ضمن تبریک شب یلدا به‌عنوان یکی از کهن‌ترین آیین‌ها و سنت‌های ایرانی یادآور شد: برای من نه به‌عنوان هنرمند که به‌عنوان یک شهروند، تحمل چنین شرایطی بسیار دشوار است. از این‌که نمی‌توانم حتی نوه‌ام یا عزیزان و فرزندانم را در آغوش بگیرم سخت دلتنگم اما احساس می‌کنم که با رعایت می‌توانیم در آینده با پشت سر گذاشتن این روزهای تلخ بار دیگر کاممان را شیرین کنیم.

بابک در پایان ابراز امیدواری کرد با پشت سر گذاشتن این ایام بار دیگر روزهای بسیار بسیار بهتر حتی پیش از دوران کرونا را پیش رو داشته باشیم و این محقق نخواهد شد مگر با رعایت تمام اصول و قواعدی که از سوی مسئولان گفته می‌شود.

شیوع ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۷۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. در ایران نیز شواهدی از ابتلا به این بیماری از دوم اسفند ۹۸ گزارش شد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۲۳ هزار نفر به ان مبتلا شده و بیشتر از ۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند