تقدیر

تقدیر جمعی از هنرمندان پیشکسوت از فرشتگان سپیدپوش

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از هنرمندان پیشکسوت با حضور در بیمارستانی از پرستاران سفیدجامه و کادر درمان تقدیر کردند.

ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار است، بهانه ای شد تا از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان فیروز گر، به نمایندگی از کادر درمانی سراسر کشور که این روزها بی باکانه در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند، تقدیر شود.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه هنرمندانی چون رضا بنفشه خواه، مریم معترف و جلیل فرجاد برای تقدیر از این قشر زحمتکش به بیمارستان فیروز گر رفتند و با انها دیدار و گفت و گو کردند.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ار شاد اسلامی با تبریک میلاد باسعادت دخت امیرالمؤمنین، اسوه صبر و استقامت؛ حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به خادمان سلامت و کادر درمانی ایران بزرگ، بخصوص کارکنان صدیق این مرکز درمانی، پرستاران را فرشتگان سپیدپوشی توصیف کرد که جان خود را برای ایجاد امنیت و سلامت مردم در کف دست گذاشته و با سینه‌ای مالامال از عشق به خدا و مردم درس صبوری، عاشقی و وفای به عهد را معنی کرده‌اند، خود را در تنگنا قرار داده‌اند تا مردم در آسایش باشند.
نیکنام حسینی پور امسال در آخرین یلدای قرن وآخرین روز پرستار قرن ، تاریخ باید طور دیگری ورق می خورد. اگر ایرانیان می‌خواهند از کادر درمانی خود قدردانی کنند هر خانواده امسال باتصمیم گرفتند در خانه بمانند تا این ویروس منحوس را شکست داده و زنجیرۀ آن را از متلاشی کنند زیرا نزدیک یکسال است که کادر درمان ایران هر شبشان یلدایی است.
وی افزود: همه آگاهیم که کادر درمانی ایران همیشه و در تمامی بزنگاه‌های تاریخی؛ از بوعلی سینا تا دکتر قریب و…چه در دوران دفاع مقدس، چه در دفع بیماری‌هایی که کشور گریبانگیر آن می‌شد و چه در مسئولیت‌های اجتماعی خود در کنار مردم بوده‌اند. اما در یک‌سال اخیر که این ویروس زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار داده، صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری این عزیزان در تاریخ ثبت شده که قلم و زبان از توصیف آن عاجز است. همه می‌دانیم چقدر دلتنگ خانواده‌های‌تان هستید اما این دلتنگی را به جان خریده‌اید تا ایرانی داشته باشیم با مردمی سالم. بعد از خداوند متعال، چشم امید ملت ایران به دست‌های شفابخش این فرشتگان زمینی است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ابراز امیدواری کرد تا کشورمان با ذهن خلّاق و با استفاده از ظرفیت ذاتی خویش این بخش از تاریخ کشورمان را نیز همانند سایر جریانات خوب و بد و با ثبت و ضبط در قالب‌های مختلف مثل فیلم، تئاتر، کتاب، هنرهای تجسمی و… به رخ جهان و جهانیان بکشند.
هم چنین رضا بنفشه خواه، جلیل فرجاد و مریم معترف هر یک از زحمات بی دریغ کادر درمان تشکر کرده و با تعریف خاطرات خود لبخندی روی لبان این قشر فداکار نشاندند.
در ادامه بهروز قنبری، مدیر بیمارستان فیروزگری توضیحاتی درباره روند درمان بیماران و چگونگی عملکرد کادر درمان و بیمارستان برای مقابله ی بهتر با ویروس کرونا ارائه کرد و گفت: خداراشکر تعداد مراجعه بیماران کرونایی کاهش یافته است.

او گفت: چه در این بیمارستان و چه در بیمارستان های دیگر پرستاران بسیار زحمت کشیدند و دلیل آن این است که این بیماری درمان قطعی ندارد و بیشتر بحث مراقبت برای بهبود بیمار مطرح است.
پورنگ پور حسینی، فرزند استاد پرویز پور حسینی نیز از زحمات کادر درمان بیمارستان فیروزگر قدردانی کرد و گفت: این جا جایی است که به خاطر وضع مالی بیمار یا شهرتش به او نگاه نمی کنند و با همه یکسان مهربانند. در مدت هجده روزی که پدر در این بیمارستان بستری بود همه شما زحمات بسیاری کشیدید و دیدم که برای تمامی بیماران بی دریغ زمان می گذارید. بی اندازه از شما و مهربانی هایتان سپاسگزارم.
در ادامه در فضای باز از تک تک پرستاران تقدیر شد و لوح سپاس و هدیه ای به رسم یاد بود به آنها اهدا کرد.

میلاد با سعادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار به ثبت رسیده است. به همین مناسبت ویژه برنامه هایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سراسر کشور برگزارشد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز علاوه بر پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س)، ویژه برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده و طی دیروز و امروز علاوه بر پایتخت در سراسر کشور اجرا کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند