ایتالیا

فرزانه قائمی فیلمساز جوان همدانی در راه ایتالیا و سوئد

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فیلم کوتاه «خواب ماندگان» به کارگردانی فرزانه قائمی فیلمساز جوان همدانی به جشنواره‌های ایتالیا و سوئد راه یافته است.

احمدرضا احسانی اظهار داشت: این جشنواره که از سال ۱۹۹۵ کار خود را آغاز کرده هر ساله در تاریخ بیست و ششم دسامبر تا دوم ژانویه، در جزیره کاپری ایتالیا برگزار می‌شود و هدف آن کشف استعداد و نمایش ماجراجویی‌هایی از سراسر جهان است که رویا و واقعیت را درهم آمیخته باشند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به همه‌گیری کرونا، امسال این رویداد بین المللی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی همدان گفت: فیلم «خواب ماندگان» به کارگردانی فرزانه قائمی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان همدان، داستان کارگر جوانی را روایت می کند که همسرش ناپدید شده و سفری را برای یافتنش آغاز می‌کند.

احسانی افزود: این فیلم با نام بین‌المللی (Dream Haulers) علاوه بر راه یافتن به جشنواره ایتالیا، منتخب دهمین دوره جشنواره بین المللی (BaNeFF) Balkan Nordic Film Festival ۲۰۲۰ )در کشور سوئد هم شده است.

به گفته وی این جشنواره که انیستیتو فیلم سوئد یکی از برگزار کنندگان آن است، در تاریخ هفت تا بیست و یک ماه دسامبر در شهر استکهلم سوئد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: رامتین کرامتی دیبا، رامونا خانقایی، شکوفه جعفری، مسعود بقایی و مجتبی مطلبی از بازیگران این فیلم هستند و علی تقدسی مدیر فیلمبرداری و سیدمیثم حسنی هم کار تدوین این اثر را انجام داده‌اند و زهرا شیخلانی وظیفه گریم و مصطفی اکبری کار صدابرداری را به عهده داشتند.

فیلم اول این فیلمساز همدانی با نام «اعلا» در چندین جشنواره معتبر داخلی و خارجی، از جمله جشنواره اوزارک آمریکا در سال ۲۰۱۷، جشنواره کفالو ایتالیا ۲۰۱۷ و جشنواره فیلم شهر به نمایش درآمده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند