آنلاین

جشنواره آنلاین تئاتر مقاومت؛الگویی خوبی برای دیگر جشنواره‌ها

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نمایش «نقطه آبی در میان حافظه‌ای کبود» برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به صورت آنلاین را مفید دانست.

پاشا بدرود کارگردان نمایش «نقطه آبی در میان حافظه‌ای کبود» درباره موضوع نمایش خود گفت: قصه این نمایش درباره چند جوان است که عازم کویرگردی می‌شوند؛ اما در آنجا گم می‌شوند و سر از میدان مین در می‌آورند. آنان طی این سفر دچار تحول شخصیتی می‌شوند. این چهار جوان در میانه راه با چوپانی مواجه می‌شوند که با آنان حرف می‌زند و راهنمای این چهار جوان در پیدا کردن راهشان است. شخصیت‌های نمایش در انتهای داستان، متوجه می‌شوند که آن چوپان راهنما در میدان مین، شهید گمنام بوده است.

وی در خصوص سبک اجرایی این نمایش اظهار کرد: قصه نمایش «نقطه آبی در میان حافظه‌ای کبود» در فضای وهم و رویا اتفاق می‌افتد؛ یعنی سبک نمایش ما بین رئال (واقع‌گرایی) و سورئال (فراواقع‌گرایی) است. نمایش ما مکان و زمان خاصی ندارد و فضای آن ذهنی و فراواقع گرایانه است. در حقیقت همه داستان در ذهن سرهنگ، یکی از شخصیت‌های داستان به شیوه جریان سیال ذهن اتفاق می‌افتد.

بدرود درباره فرم اجرا و صحنه نمایش خود بیان کرد: فرم اجرای ما در بلک باکس است؛ یعنی جعبه‌ای سیاه که به صورت صحنه‌ای روی زمین است. برای نشان دادن مناطق جنگی از اِلمان‌هایی استفاده کردیم که بینابینی باشد؛ یعنی هم جنگ و هم وهم را به گونه‌ای نشان دهد تا ذهن تماشاگر را برای سیر کردن در فضای رویا گونه سیال کند.

این هنرمند درباره تجربه حضور خود در جشنواره تئاتر مقاومت گفت: این اولین دفعه است که در جشنواره شرکت کرده ام؛ گرچه تئاتر به خاطر زنده بودنش لطف دارد، ولی در شرایط کنونی به خاطر کرونا، برگزاری جشنواره به صورت آنلاین – اگر از خطاهایش چشم پوشی کنیم- می‌تواند الگویی خوب برای سایر جشنواره‌های تئاتری باشد. اگر باقی‌مانده کمک هزینه اجرای نمایش را بپردازند، گرهی از کار ما باز می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند