آنلاین

مستند برگزیده جشنواره سینماحقیقت به زودی در سینماهای سراسر جهان

به گزارش ردکارپت فیلم: مستند برگزیده تماشاگران در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به صورت آنلاین در دسترس بینندگان قرار خواهد گرفت.

مستند کودتای ۵۳ ساخته تقی امیرانی که در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت بهترین مستند منتخب تماشاگران شد، از روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه در وبسایت هاشور در سراسر ایران در دسترس بینندگان داخل کشور قرار خواهد گرفت.

همچنین پس از وقفه‌ای چند ماهه، اکران مجدد این مستند در سینماهای آمریکای شمالی آغاز شده و برنامه نمایش آن در اروپا نیز به زودی اعلام می‌شود.

کودتای ۵۳ طی یک دهه ساخته شده و محصول مشترک ایران، انگلیس و آمریکا است.

این فیلم که مورد استقبال گسترده منتقدان، مخاطبان و جشنواره‌های تراز اول قرار گرفته است به تازگی واجد شرایط شرکت در رقابت‌های آکادمی اسکار و بفتا شناخته شده است.

مستند بلند کودتای ۵۳ (coup۵۳) به کارگردانی تقی امیرانی قبل از هر چیزی موضوع مهم تاریخی و سرنوشت‌ساز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که منجر به سرنگونی دولت محمد مصدق شد را مورد بررسی قرار می دهد. کودتای ۲۸ مرداد همواره تا امروز بخش‌های ناپیدا و زوایای تاریکی دارد که با گذشت بیش از ۶۰ سال از آن و باوجود بحث‌ها، پژوهش‌ها و تحقیقات گسترده درباره آن همچنان پرسش‌های زیادی وجود دارد که تاکنون بی‌پاسخ مانده‌اند.

در مستند کودتای ۵۳ قصد بر این بوده است که تاحدودی به بخش‌های ناپیدای این موضوع نوری بتابد و مسائل جدیدی زیر ذره‌بین قرار گیرد. نکته مهم این است که علنی‌شدن و دست‌یافتن به یکسری مدارک از اسناد سرویس‌های مخفی آمریکا و بریتانیا جذابیت زیادی برای مخاطب ایجاد کرده که کمتر کسی تاکنون توانسته بود به آنها دسترسی پیدا کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند