واقعیت

انیمیشن سیمپسون‌ها که می‌تواند رنگ واقعیت بگیرد

به گزارش ردکارپت فیلم: مجموعه انیمیشنی «سیمپسون ها» پیش‌بینی‌های زیادی دارد که برخی از آنها می‌توانند به واقعیت بپیوندند.

 انیمیشن خانواده سیمپسون‌ها از آغاز نمایش خود در ۳۱ سال پیش، پیش‌بینی‌های دقیق و ترسناکی در مورد همه چیز از جمله سیاست و فناوری داشته است. مت گرونین خالق این انیمیشن کمدی است و پیش از این حدس زده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور بشود. او پرونده رسوایی گوشت اسب در سال ۲۰۱۳ و حتی ساخت ساعت هوشمند اپل را ۲۰ سال قبل از آنکه تولید شود، پیش بینی کرد.

اولین قسمت از این انیمیشن در سال ۱۹۸۹ به نمایش در آمد و به نظر می‌رسد، اتفاقات بیشتری که در این مجموعه به تصویر کشیده شده در طول زندگی ما رخ دهد. برای مثال گفته می‌شود ۲۷ سال پیش تیم نویسندگان سیمپسون‌ها، بیماری همه گیر ویروس کرونا پیش بینی کرده بودند که در حال حاضر درگیر آن هستیم. البته در این انیمیشن بیماری از اوساکای ژاپن پخش شد نه چین.

در ادامه پیشبینی‌هایی از این انیمیشن را ببینید که هنوز به واقعیت نپیوسته اند، اما احتمال آن‌ها وجود دارد.

ساعت بیگ بن دیجیتالی

این جاذبه توریستی معروف، چندین بار در این انیمیشن به تصویر کشیده شده؛ اما به جای داشتن عقربه و شکلی آنالوگ به صورت دیجیتالی است. با توجه به سابقه آن‌ها و فرضیات، ایده تغییر بیگ بن به نسخه دیجیتالی چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

مترجم بچه

در فصل سوم این برنامه، توسط یکی از شخصیت‌ها وسیله‌ای برای ترجمه طراحی می‌شود. در این قسمت رویای یک تاجر ساخت دستگاهی است که به بزرگسالان کمک کند، بهتر بتوانند نوزادان را درک کنند. در سال ۲۰۱۵، کشور چین ایده مشابهی را از طریق یک برنامه تلفن به نام مترجم گریه نوزادان ارائه داد که می‌تواند از روی گریه تشخیص دهد، کودک شما خسته و یا گرسنه است.

ایوانکا ترامپ جا پای پدرش می‌گذارد

در سال ۲۰۰۱، سیمپسون‌ها پیش بینی کردند که ترامپ می‌تواند رئیس جمهور آمریکا شود و اکنون به نظر می‌رسد که دخترش راه او را ادامه خواهد داد. در قسمتی از این انیمیشن در سال ۲۰۱۶ آن‌ها یک نشان با نام ایوانکا را به نمایش گذاشتند که مربوط به انتخابات در سال ۲۰۲۸ است. اگرچه فکر می‌کنید این اتفاق نخواهد افتاد، عده زیادی نیز تصور نمی کردند که ترامپ برای ریاست جمهوری اقدام کند.

شخصی کُلُنی مورچه را در فضا آزاد می‌کند

در سبک کلاسیک هومر، بازرس ایمنی هسته‌ای موفق می‌شود یک کلنی مورچه را روی سر خود خرد کند تا بتواند چیپس‌هایی که از جیبش خارج شده بودند را در فضا نجات دهند. در سال ۲۰۱۹ ناسا اعلام کرد که آن‌ها به شهروندان خصوصی اجازه پرواز به ماه یا ایستگاه فضایی بین المللی را می‌دهند، به این معنی که به احتمال زیاد کسی نیز به همان وضعیت هومر دچار خواهد شد.

یک میلیونر جلوی خورشید را خواهد گرفت

در فصل هفتم این انیمیشن، صاحب طرح انرژی هسته‌ای محلی تصمیم گرفت جلوی آفتاب را بگیرد تا همه از برق بیشتری استفاده کنند. او یک صفحه بزرگ در انتهای یک بازوی متحرک ایجاد کرد که شهر را کاملاً تاریک می‌کرد و مردم برای ادامه زندگی خود به نور مصنوعی چراغ‌ها اکتفا می‌کنند. چه کسی می‌داند شاید در آینده یک شخص ثروتمند چنین کاری را انجام دهد.

ربات‌ها علیه انسان‌ها

در طول فصل شش و قسمت چهار خانواده سیمپسون‌ها از یک سرزمین جدید بازدید می‌کنند. یک شهربازی با تکنولوژی پیشرفته که در جزیره‌ای دور افتاده واقع شده و پر از ربات‌هایی است که به پذیرایی از مهمانان کمک می‌کنند؛ اما وقتی ربات‌ها از کار بیفتند و سعی کنند مهمانان را بکشند اوضاع خطرناک می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و تبدیل شدن ربات‌ها به بخشی از زندگی روزمره ما، این قسمت بیشتر و بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شود.

گنبد محافظتی

در سیمپسون ها گنبدی در اطراف اسپرینگ فیلد قرار داده شد تا هم از شهر و هم از مردم در آن در برابر آلودگی محافظت کند. به نظر می‌رسد این یک مورد امسال اتفاق افتاده است. بوریس جانسون تقریباً یک گنبد نامرئی در اطراف لستر، منچستر، یورکشایر غربی و لنکاوی شرقی قرار داده تا در جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ کمک کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند