کازابلانکا

«ماریون» ایرانی در «کازابلانکا»

به گزارش ردکارپت فیلم: نمایش «ماریون» به کارگردانی حامد اصغرزاده در کشور مراکش و جشنواره تئاتر دانشگاهی «کازابلانکا» اجرا شد.

آخرین نمایش «گروه تئاتر است» با نام «ماریون» اخیراً از طرف فستیوالِ بین‌المللیِ تئاتر دانشگاهی کازابلانکا دعوت به اجرا شد و در قالب پلتفرم آنلاین برای تماشاگران و دنبال‌کنندگان جشنواره به نمایش درآمد. جشنواره تئاتر «کازابلانکا» در کشور مراکش ازجمله رویدادهایی است که توسط «انستیتو بین‌المللی تئاتر (ITI)» برگزار می‌شود و برپایی این دوره جشنواره برای بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ دسامبر برنامه‌ریزی شده است.

پیش‌تر نیز همین نمایش گروه جزء ۱۲ اجرای برگزیده‌ای بود که قرار بود در ماه اکتبر امسال در بخش مسابقه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کوفار» در شهر مینسکِ کشور بلاروس روی صحنه برود که بعد از به تاخیر افتادن زمان برگزاری جشنواره، در هفته اول دسامبر ۲۰۲۰ به شکل آنلاین به نمایش درآمد.

«ماریون» آخرین تولید این «گروه تئاتر است» آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ و به مدت سه شب در قالب رپرتوار «عصر تجربه» در تئاتر مستقل تهران به اجرا درآمد. «پارت دوم: ماریون» بخش دوم از یک پژوهشِ اجرایی گسترده محسوب می‌شود که گروه کار بر روی آن را از سال ۹۶ آغاز کرده است.

این اثر پژوهشی با عنوان کلّیِ دانتون، و براساسِ نمایش‌نامه «مرگ دانتون»، نوشته گئورگ بوشنر، در حال شکل گرفتن است و از منظر تئاتری در پی یافتن فرم‌های اجرایی متناسب با ایده دگرگونی، برپایه انقلاب کبیر فرانسه است.

بخشِ اول این پژوهش با نامِ «پارت اول: زندان» پیش از این چندین بار در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در تئاتر مستقل تهران، تالار مولوی، دانشگاه تهران، شهرهای آبادان و کرمانشاه در بخش جشنواره فجر استانی و بیست‌ودومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران به اجرا درآمد. به همین ترتیب گروه در ماه‌های اخیر درگیر شکل‌دادن به «پارت سوم: روبسپیر» به‌عنوان بخشِ سوم این پروژه است.

«گروه تئاتر است» در سال ۱۳۹۵ توسط حامد اصغرزاده، به عنوان نویسنده و کارگردان، فرید عباسپور، اسماعیل کمالی‌دهقان، مُنا شریفی، امیر شمس و فاطمه احمدی، به عنوان بازیگران و اجراگرانِ گروه، و محمدرضا محمدی‌فیروز تشکیل شد و در طی این سال‌ها با هنرمندان و اجراگران مختلفی از گروه‌های دیگر، ازجمله کمپانی تئاتر «گاراژ» همکاری کرده است. نخستین اجرایِ «گروه تئاتر است» با نام «کوریولانوس»، براساس نمایش‌نامه ویلیام شکسپیر، سال ۱۳۹۶ در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران و سپس در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفت و جزء اجراهای دعوت‌شده به جشنواره بین‌المللی شکسپیرِ یورک در انگلستان بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند