درگذشت

درگذشت ویلیام لینک، نویسنده سریال «کلمبو»

به گزارش ردکارپت فیلم: با درگذشت ویلیام لینک خالق شخصیت تلویزیونی ستوان کلمبو، استیون اسپیلبرگ از وی به عنوان کسی که راه او را در جوانی در صنعت سینما گشود تجلیل کرد.

ویلیام لینک نویسنده و تهیه‌کننده هالیوودی که بیشتر از همه به خاطر نوشتن سریال تلویزیونی جنایی درام «کلمبو» شناخته می‌شد به خاطر ایست قلبی در ۸۷ سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.

لینک در مسیر حرفه‌ای کاری خود که چند دهه قدمت داشت به خاطر کار کردن کنار ریچارد لوینسون شریک فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی خود به شهرت رسید. این دو نفر روی مجموعه‌ای از پروژه‌های شناخته شده از جمله سریال‌های جنایی «کلمبو» و «قتل، او نوشت» همکاری کردند.

استیون اسپیلبرگ که نخستین اپیزود «کلمبو» را کارگردانی کرده بود سه‌شنبه به تجلیل از لینک پرداخت.

اسپیلبرگ در بیانیه‌ای نوشت: «طبیعت حقیقتاً خوب بیل همیشه الهام‌بخش من برای انجام دادن کاری خوب برای مردی بود که همراه با دیک لوینسون تبدیل به بخش عظیمی از مدرسه فیلم شخصی من در استودیوی یونیورسال شد.»

او اضافه کرد: «بیل یکی از محبوب‌ترین و صبورترین معلمان من بود و بیش از هر چیزی من درباره آناتومی حقیقی یک خط داستانی از او یاد گرفتم. وقتی بیل و دیک به یک کارگردان جوان و بی‌تجربه اعتماد کردند تا نخستین اپیزود «کلمبو» را کارگردانی کند خیلی شانس آوردم. این کار به من کمک کرد استودیو را راضی کنم اجازه دهد «دوئل» را بسازم و هر چیزی که بعد از آن آمد را بسیار به بیل وامدار هستم».

لینک نخستین بار نویسندگی را سال ۱۹۵۹ با اپیزودی از سریال «خانه بازی وستینگ‌هاوس دسیلو» تجربه و همان سال برای پنج سریال دیگر هم کار کرد. او طی دهه‌های بعد از استعداد نویسندگی‌اش برای خلق بیش از ۷۰ سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی استفاده کرد.

اما او فقط زمانی وارد مسیر موفقیت تلویزیونی شد که استعدادش را به صنعت نشر برد. لینک و لوینسون، که در سال ۱۹۸۷ از دنیا رفت، پیش از خدمت کردن در ارتش آمریکا بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ داستانی با عنوان «وقتی کار می‌کنی سوت بزن» در مجله داستان‌های مرموز الری کویین منتشر کردند.

شخصیت ستوان کلمبو طی سال‌های مختلف از تلویزیون روی آنتن رفت و تا سال ۲۰۰۳ هم پخش می‌شد.

لینک با کار نویسندگی خود دو بار برنده جایزه امی شد و ۹ بار هم نامزدی آن را کسب کرد. او و لوینسون همچنین در سال ۱۹۹۴ و پس از مرگ لوینسون وارد تالار مشاهیر آکادمی تلویزیون شدند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند