آنلاین

تئاتر آنلاین مخاطبش را از دست می دهد

به گزارش ردکارپت فیلم: یک کارگردان گفت: پویا بودن تئاتر باعث دوام آن می‌شود؛ اگر به صورت آنلاین باشد، مخاطب خود را از دست می‌دهد.

امید اولیایی کارگردان و بازیگر، درباره تئاتر آنلاین مطرح کرد: طی سال‌های فعالیتم در حوزه تئاتر همواره بر این باور هستم که تئاتر، باید زنده باشد. پویا بودن تئاتر، باعث دوام آن می‌شود؛ اگر به صورت آنلاین باشد، مخاطب خود را از دست می‌دهد. مخاطب تئاتر همیشه از نزدیک شاهد تمام حرکات بازیگران و تلاطم موجود در صحنه نمایش بوده است.

وی افزود: ضبط نمایش با دوربین و پخش آنلاین تئاتر، در سایت‌های مختلف باعث دیده نشدن آن اجرا می‌شود، لذا تمام حرکات بدن بازیگر دیده نخواهد شد. در نتیجه موافق تئاتر آنلاین نیستم. با احترام به هنرمندانی که تئاتر آنلاین را انتخاب می‌کنند، پیشنهاد فیلم سازی را به آن‌ها می‌دهم.

این کارگردان جوان درباره تفاوت سینما و تئاتر، اظهار کرد: مدیوم تئاتر و سینما تفاوت‌های جالب توجهی دارند که باید در چارچوب خود اجرا شوند. همچنین در تئاتر هنرمندان رودررو با تماشاچی نمایش را به اجرا در می‌آورند و به صورت زنده حس و حال فضا به جامعه مخاطب منتقل می‌شود، اما در سینما به این شکل نیست.

وی ادامه داد: در سینما عواملی مثل دوربین باعث انتقال حس به مخاطب می‌شوند که در صورت نبود چنین عواملی نمی‌توانیم حس فضای طراحی شده را به بینندگان القا کنیم.

اولیایی درباره فعالیت‌های هنری اخیر خود هم بیان کرد: در دو نمایش حضور دارم که برای جشنواره فجر ارسال شده اند. یک تئاتر تک نفره هم به نام اخته دارم که در مرحله تمرین است. همچنین سر ضبط دو فیلم کوتاه هستم.

وی درباره داستان نمایش اخته عنوان کرد: اخته از معضلات مرز، مرزبانی و کولبر‌ها صحبت می‌کند. همچنین مشکلاتی که در اطرافمان قابل لمس هستند. کارگردان و بازیگر این نمایش خودم هستم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند