کرونا

قبل از کرونا هم اهالی هنر با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌داشتند

به گزارش ردکارپت فیلم: روزنامه جوان نوشت: شیوع کرونا اهالی هنر را هم مثل خیلی از مشاغل دیگر دچار مشکل کرده و اگر برخی مشاغل، صنوفی پیگیر برای حل مشکلات دارند، صنوف هنری چندان مؤثر نیستند.

رامبد شکرابی، بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: واقعیت پیش‌رو آن است که وضع معیشتی هنرمندان حتی پیش از کرونا هم تعریفی نداشت و با سیلی، صورت خود را سرخ نگه می‌داشتند و بروز کرونا نیز مشکلات را دوچندان کرد.

بازیگر «ترانزیت» ادامه داد: خوشبختانه خودم، چون به غیر از بازیگری، شغل دیگری دارم برای همین کمتر از شکنندگی اقتصاد هنر آسیب دیده‌ام ولی همه هنرمندان شغل دوم ندارند و آن‌هایی که فقط از این راه درآمد دارند، در یک سال اخیر بدجوری گرفتار بحران شده‌اند.

این بازیگر ۴۸ساله عنوان کرد: پیشنهادات کاری پس از کرونا خیلی کمتر شده است و تازه بسیاری از پروژه‌ها نیز در پرداخت اقساط دچار مشکل می‌شوند و این، خودش مخاطرات اقتصادی برای عوامل رقم می‌زند.

بازیگر «مرسدس» و «اعتراض» با اشاره به نقش مدیران فرهنگی در بهبود اوضاع تأکید کرد: در دوران شیوع کرونا وظیفه نهاد و ارگان‌های مرتبط با سینما و تلویزیون مثل وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما و خانه سینما و تئاتر و صندوق هنر، حمایت و پشتیبانی از هنرمندانی است که وضع معیشتی مناسبی ندارند. اگر این سازمان‌ها و نهادها دست به دست هم دهند و به دنبال حل مشکلات هنرمندان باشند، قطعاً اوضاع بهتر خواهد شد.

این بازیگر افزود: کل جامعه هنری شاید به ۱۰۰ هزار نفر هم نرسد و این رقم مثلاً در برابر رقم چندمیلیونی جامعه کارگری واقعاً ناچیز است ولی متأسفانه برنامه‌ریزی مناسبی از سوی نهادهای فرهنگی برای تخصیص کمک‌های معیشتی به اهالی هنر صورت نمی‌گیرد. واقعاً اگر به‌هم‌پیوستگی نهادهای متولی را شاهد باشیم، می‌شود صدها کار برای اهالی هنر انجام داد.

بازیگر «خاکستری» و «تعقیب» گفت: اگر پیشنهاد کاری برای هنرمندان باشد باز هم جلوی دوربین رفتن در دوران کرونا بسیار پرریسک و با دردسرهای متعدد همراه است، پس چه بهتر که ساختار حمایتی معیشتی از اهالی هنر را در این دوران کرونایی به سامان برسانند تا حداقل‌ها به دست هنرمندان برسد و مجبور نشوند برای ارتزاق، ریسک ابتلا به کرونا را به جان بخرند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند