رضا فیاضی

چه خبر از اکران «من دونالد ترامپ نیستم»

به گزارش ردکارپت فیلم: رضا فیاضی که چندی پیش در فیلم تئاتر «من دونالد ترامپ نیستم» بازی کرده بود، می‌گوید فعلا برنامه مشخصی برای اکران این فیلم تئاتر در ایران وجود ندارد.

این بازیگر ادامه می‌دهد: در حال حاضر توزیع این فیلم تئاتر در کشورهای دیگر از طریق سایت آمازون در حال انجام است ولی فعلا برنامه مشخصی برای اکران آن در ایران وجود ندارد.

او که در این فیلم تئاتر نقش «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین امریکا را بازی کرده بود، اضافه می‌کند: همانطور که قبلا هم گفته‌ایم، این فیلم تئاتر به زبان انگلیسی ضبط شده و صحبت‌هایی درباره دوبله آن به زبان فارسی مطرح بود ولی این صحبت‌ها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. به همین دلیل وضعیت پخش آن در ایران چندان مشخص نیست.

فیاضی که معتقد است به دلیل همه‌گیری کرونا، فعلا شرایط برای اجرای صحنه‌ای تئاتر فراهم نیست، از طراحی و ساخت یک عروسک جنوبی با نام «جمال جمالو» و ساخت برنامه‌ای با عنوان «جمال جمالو و یک گپ خوشمزه» خبر می‌دهد.

او که مدتی در جزیره کیش ساکن شده بود، توضیح می‌دهد: در این برنامه که به سفارش منطقه آزاد کیش ساخته شده، عروسک «جمال جمالو» در قالب یک مصاحبه‌گر با فعالان حوزه‌های فرهنگی هنری مربوط به کودکان گفتگو می‌کند. چهره‌هایی مانند مریم سعادت، مجید قناد، داود کیانیان، منوچهر اکبرلو، محمد اعلمی، جواد انصافی و … که همه آنان در حوزه تئاتر کودک و عروسکی و همینطور برنامه‌های تلویزیونی مربوط به کودکان فعال هستند، در گفتگو با «جمال جمالو»، تاریخچه‌ای از فعالیت‌های حرفه‌ای خود را تشریح می‌کنند.

فیاضی اضافه می‌کند: در واقع این عروسک از طریق گفتگو با این چهره‌ها وارد زندگی حرفه‌ای آنان می‌شود و به نوعی تاریخچه شفاهی فعالیت آنان نیز ثبت و ضبط می‌شود. این چهره‌های فرهنگی توضیحاتی درباره ورود خود به این حوزه ارایه می‌دهند. بخش‌هایی از زندگی آنان را می‌بینیم و برای هر یک از آنها بحر طویلی سروده شده است. همراه با اینها شعر و موسیقی هم داریم تا برنامه هم مناسب گروه سنی بزرگسال باشد و هم کودکان از آن بهره‌مند شوند. چراکه این برنامه‌ها همانطور که درباره زندگی حرفه‌ای این چهره‌هاست، جنبه سرگرمی و تفریحی هم دارد تا صرفا یک برنامه خشک نباشد.

او که این گفتگوها را در تهران انجام داده است، متذکر می‌شود: در این برنامه بخش‌های پنهان زندگی این چهره‌ها را می‌بینیم. به عنوان نمونه بیشتر مردم جواد انصافی را با نقش «عبدلی» می‌شناسند درحالیکه او تجربیات بسیار متنوعی در حوزه نمایش‌های ایرانی و سیاه‌بازی دارد و در این زمینه پژوهش‌های زیادی هم انجام داده است. ما هم در برنامه خود به این وجه از شخصیت او می‌پردازیم و جالب است که با همان لباس شخصیت «سیاه»‌ در برنامه حضور دارد.

فیاضی درباره چگونگی پخش این برنامه‌ها نیز می‌گوید: ما این برنامه‌ها را به سفارش منطقه آزاد کیش ضبط کرده‌ایم ولی هنوز درباره چگونگی پخش آن اطلاع دقیقی ندارم. به احتمال قوی این برنامه‌ها در فضای مجازی پخش خواهد شد و امیدوارم پخش خوبی داشته باشد چون به نظرم اتفاق خوبی در ساخت آن افتاده است.

این بازیگر با سابقه که چندی پیش از حضورش در برنامه ای با نام «خوش برگ» خبر داده بود، با انتقاد از برخی مشکلات در ساخت این برنامه می‌افزاید: حدو سه ماه از آغاز پروژه «خوش برگ» می‌گذرد، برنامه‌ای که هدفش معرفی کتاب و گسترش کتاب‌خوانی است و برای شبکه «امید» آماده می‌شود ولی این پروژه مدام با وقفه رو به رو شده است و در این مدت فقط یک پیش قسط دریافت کرده‌ام.

فیاضی خاطرنشان می‌کند: دستمزد من در این پروژه بسیار ناچیز است. وقتی متوجه شدم برنامه درباره کتاب است، حاضر شدم با کمترین دستمزد همکاری کنم ولی متاسفانه اصلا ملاحظه نمی‌کنند کسی که در این پروژه همراه‌شان است، مویی سپید کرده و درست نیست مرا این گونه بلاتکلیف بگذارند. هرچند برای ماه دوم قرارداد را تمدید کرده‌اند، ولی فعلا پروژه متوقف است و دستمزد ما را هم نمی‌دهند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند