آثار

کمتر از یک ماه مانده به جشنواره فجر؛ سرعت تولید افزایش یافت

به گزارش ردکارپت فیلم: درحالی که کمتر از یک ماه مانده به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، فیلمسازان با سرعت بیشتری در حال تکمیل آثار خود هستند.

طبق روال همه ساله امسال نیز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد و از آنجا که آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد فرهنگی ۲۰ دی ماه اعلام شده است فیلم سازان زمان اندکی دارند تا نسخه نهایی فیلم خود را به این رویداد مهم هنری ارسال کنند.

طبق آخرین آمار جشنواره نیز تا کنون ۶۲ فیلم برای حضور در جشنواره فجر متقاضی شده‌اند که برخی از این فیلم‌ها همچنان مراحل پایانی فنی را پشت سر می‌گذارند و با توجه به زمان ۶ روز سرعت تولید در سینما به اوج خود رسیده است.

پایان «طبقه یک و نیم»

از جمله آثار در حال تکمیل سینما، فیلم سینمایی طبقه یک و نیم به کارگردانی نوید اسماعیلی و نویسندگی حسین نمازی است که پس از پایان فیلمبرداری و همزمان انجام مراحل تدوین و فنی، برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

این فیلم یک کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که اولین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود و داستان آن در یک کارخانه می‌گذرد که مدیر مالی آن یک روز با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود که همین سرآغاز ماجراهای مختلف فیلم است.

مهدی هاشمی، صحرا اسدالهی، سیروس همتی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده، مهران رجبی، امیرمحمد متقیان، اسدالله یکتا، اصغر حیدری، مهدی موسوی، مریم فرجی و رامتین پورقاسمیان همراه با مانی سقاباشی به‌عنوان بازیگر خردسال، ترکیب بازیگران این فیلم هستند.

موسیقی «گیج‌گاه»

دیگر فیلم در حال تولید سینما، گیج‌گاه ساخته سینمایی عادل تبریزی است که به ضبط موسیقی رسید. موسیقی این فیلم سینمایی را پیام آزادی می‌سازد و ضبط آن در آلمان صورت می گیرد.

عادل تبریزی پیش از این تجربه همکاری با این آهنگساز را در فیلم های کوتاه‌ خود از جمله ضد ضربه داشته است.

در گیج‌گاه جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، فرهاد آییش، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیل پور، علی باغفر، حامد شیخی، داود ونداده، علی راد، رضا صفایی پور و حسن رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

در شعار این فیلم سینمایی آمده است: «گیج‌گاه نوستالژیک نیست، حالیست که دیگر نیست.»

اولین نمایش گیج‌گاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. تهیه این فیلم سینمایی را ولی اله مدنی و حنیف سروری بر عهده دارند.

تدوین «یقه سفیدها»

فیلم سینمایی یقه سفیدها به کارگردانی شهرام مسلخی با پایان تدوین، مرحله صداگذاری توسط حسین قورچیان و ساخت موسیقی آن توسط بابک میرزا خانی آغاز شده است تا برای حضور در سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر آماده شویم.

یقه سفیدها بر خلاف دیگر فیلم‌های ژانر کمدی اجتماعی، در کنار فضای متفاوت کمدی‌موقعیت، نقدی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زیر متن فیلم به همراه دارد.

مهدی هاشمی، مهدی کوشکی، رضا داوودنژاد، لیلا اوتادی، صحرا اسداللهی، علیرضا استادی، ایمان صفا، یوسف یزدانی، مرتضی زارع، آزاده نوبهار، علی یازرلو، مسعود حقی، رضا درودی، مهدی تهرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمبرداری «آهنگ دو نفره»

فیلمبرداری فیلم سینمایی آهنگ دونفره به کارگردانی آرزو ارزانش و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی آغاز شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «چقدر مسیر زندگیمان با مسیر دود سیگار یکیست، هردو به سمتی می‌رود که دلمان نمی خواهد.»

احمد مهرانفر، بهاره کیان افشار، امیرحسین رستمی، فرزاد فرزین، علیرضا استادی، النا حیدری، سهی بانو ذوالقدر، شیرین آقا کاشی، حمیدرضا دشتی و علی برقی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

آغاز «لاک‌پشت و حلزون»

با اضافه شدن البرز کروبه به‌عنوان بازیگر کودک و شخصیت اصلی به فیلم سینمایی لاک‌پشت و حلزون، فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی رضا حماسی و تهیه‌کنندگی مشترک شهرام گیل‌آبادی و هوشنگ نورالهی بر اساس فیلمنامه‌ای از محسن رضایی آغاز شد.

پیش از این علی مصفا، لیلا زارع، سام نوری و مهران نائل به عنوان بازیگران اصلی این پروژه معرفی شده بودند.

پانته‌آ مهدی‌نیا، محمد نریمانی، حمید خردمندی، زهره حجازی و علی رستگاری دیگر بازیگران فیلم سینمایی لاک‌پشت و حلزون هستند.

در خلاصه داستان لاک‌پشت و حلزون آمده است: «پدرام ۱۰ ساله با مادرش افسانه زندگی می‌کند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد ولی با مخالفت پدرام روبه‌روست و دلیل مشکلات پدرام را همین مسأله می‌داند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا می‌شود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آنها شکل می‌گیرد … .»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند