مجازی

«جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی» مجازی شد

به گزارش ردکارپت فیلم: چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی» که نسخه حضوری آن به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده بود، از ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ۹۹) با حضور چهار نماینده از سینمای ایران به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی ابتدا قرار بود پنجم دسامبر (۱۵ آذر ۹۹) و به صورت حضوری برگزار شود تا جایی که حتی فهرست فیلم‌های منتخب هم اعلام شد. اما تمهیدات پیشگیرانه دولت مالزی برای مهار کرونا در روزهای نخست ماه نوامبر (اواسط آبان) افزایش یافت و سینماها در این کشور تعطیل شدند. متولیان جشنواره بین‌المللی مالزی متعاقبا اعلام کردند این رویداد را پس از بازگشایی سینماها در ماه ژانویه برگزار خواهند کرد اما با توجه به این که تهدید کرونا همچنین بر سینماها سایه انداخته، این کار دیگر شدنی نیست.

از همین رو، جوآن گو (Joanne Goh) مدیر و بنیان‌گذار جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی اعلام کرد دوره چهارم این رویداد سینمایی از ۱۵ تا ۲۱ ژانویه (۲۶ دی تا ۲ بهمن ۹۹) به صورت برخط برگزار شده و از سرویس پخش اینترنتی موبی Mubi پخش می‌شود.

گو گفت: به دلیل تمدید مقررات سختگیرانه ضدکرونایی در مالزی که فعالیت سالن‌های سینمای محلی را تحت تاثیر قرار داده است، چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی مالزی به صورت مجازی و روی پلتفرم OTT موبی برگزار می‌شود. مهمترین عاملی که باعث این تصمیم‌گیری شد، حفاظت از تماشاگران در برابر خطر ابتلا به کرونا بود.

نسخه برخط جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی، طبق برنامه‌های قبلی، با نمایش فیلم قربانیان از لیلا زوچینگ افتتاح می‌شود. در بخش سینمای جهان این جشنواره سینمایی، کشتارگاه ساخته عباس امینی، متری شیش و نیم از سعید روستایی، مرد بدون سایه ساخته علیرضا رئیسیان و قسم به کارگردانی محسن تنابنده، به نمایندگی از سینمای ایران نمایش داده خواهند شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند