ساره بیات

ساره بیات؛ داور فجر۳۹

به گزارش ردکارپت فیلم:  اعضای هیئت‌داوران بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در سی‌ونهمین «جشنواره فیلم فجر» معرفی شدند و نام «ساره بیات» در این فهرست به چشم می‌خورد.

ساره بیات سابقه بازی در چند فیلم شاخص سینمای ایران مثل «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی و «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده را در کارنامه دارد.

این بازیگر در بیست و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر برنده دیپلم افتخار در بخش «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» شد. نشان بازیگری از جشن چلچراغ را دریافت کرد. او سابقه تندیس حافظ و جایزه «بهترین بازیگر زن» از جشن منتقدان سینمای ایران را نیز در کارنامه خود دارد.

در بعد جهانی و کسب جوایز مختلف از رویدادهای سینمایی بین‌المللی هم او در ۴۱ سالگی کارنامه پرباری دارد. ساره بیات با فیلم‌هایی چون جدایی نادر از سیمین، فصل‌ فراموشی فریبا و زرد، جایزه «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» از «انجمن منتقدان فیلم لندن»، خرس نقره‌ای «بهترین بازیگر زن» از شصت و یکمین دوره «جشنواره فیلم برلین» [برای گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین، جایزه از جشنواره‌های «تیبورون آمریکا»، «جشنواره بین‌المللی فیلم راوی»، «جشنواره فیلم ارواین آمریکا»، «جشنواره بین‌المللی کویینز ورلند» و «جشنواره فیلم شانگهای» شده است ضمن این که سابقه نامزدی و کاندیدا شدن در بسیاری از جشنواره‌های جهانی را در کارنامه خود دارد.
ساره بیات فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی است. او که دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه است بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و تاکنون علاوه بر بازی در ۱۸ فیلم بلند سینمایی، فعالیت‌هایی در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی داشته است.

او که بارها در معرض قضاوت داخلی و خارجی قرار گرفته، این بار در ترکیب جوان‌تر داوران جشنواره فیلم فجر، قرار است به قضاوت بازی بازیگران آثار این دوره جشنواره بپردازد


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند