ساسان فلاح‌فر

نمایش مستند «چشم ایرانی» در جشنواره فجر

به گزارش ردکارپت فیلم: مستند «چشم ایرانی» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

ساسان فلاح فر – طلبه فیلمساز – متولد دهه هفتاد و مستند ساز است. در کارنامه مستندسازی او حدود ۲۰ اثر تلویزیونی دررابطه با جبهه مقاومت وجود دارد. بیشترین آثار او در رابطه با افغانستانی‌های حاضر در جنگ سوریه است.  او با مستند «نقاشی یک رویا» نام خود را مطرح کرد. این فیلم درباره فردی است بعد از ترک اعتیاد مدافع حرم می شود.
فلاح فر سپس در یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» با مستند «نبرد پالمیرا» حضور داشت.
بعد از این، او فیلم «پایان ماموریت» را ساخت که باز موضوع آن درباره صفر صیفی از شهدای تیپ فاطمیون بود.
«خاطرات بادیه» دیگر فیلم مستند او بود که سال ۹۸ در دوره سیزدهم جشنواره به نمایش در آمد.
او در جشنواره چهاردهم سینماحقیقت هم با فیلم «چشم ایرانی» حضور پیدا کرد که مورد استقبال قرار گرفت. فیلمی که حالا به سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر هم راه یافته است.
موضوع آخرین اثر فلاح‌فر درباره عکاسی به نام حسن قائدی است که به شکل مستقیم در جریان درگیری با گروه‌های تکفیری حضور پیدا کرده است. در این مستند فیلمساز از دریچه دوربین یک عکاس به ماجرای جنگ سوریه و عراق نگاه کرده است. در این اثر تلاش شده با پرداختن به سبک‌زندگی و ورود حسن قائدی به حوزه عکاسی، موقعیت او در فضاهای جنگی و بحرانی ترسیم شود. فیلمساز به واسطه این حضور از عکس‌ها، فیلم‌ها و مستنداتی که قائدی ثبت می‌کند به روایت مسائل خود پیرامون جنگ در عراق و سوریه می‌پردازد.
دیگرعوامل این مستند عبارتند از:
مشاور کارگردان: پوریا نجفی، فیلمبردار میدانی: حسن قائدی، تصویربرداران ایران: احمد خلیل اول و بهنام احمدخانی، تدوین: ساسان فلاح‌فر، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علی، موسیقی: امیر بهرامی، مدیر تولید: امیر حسین جانپناه، صدابردار: رسول انصاری، طراح نشان: سینا رعیت دوست.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند