آنلاین

اجرای آنلاین دو نمایش به مناسبت شهادت حضرت فاطمه

به گزارش ردکارپت فیلم: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دو نمایش «حدیث درد» و «مرهم» به صورت زنده و آنلاین اجرا دارند.

نمایش «حدیث درد» به کارگردانی سید حسینی با روایت زندگی و شهادت حضرت فاطمه (س) در فرهنگ سرای گلستان به صحنه می‌رود و به طور همزمان از طریق شبکه مجازی برای مخاطبان به صورت زنده پخش می شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت، نمایش«حدیث درد» روایتی است از زندگی و شهادت حضرت فاطمه (س) که با هدف شناخت و ترویج مکتب اهل بیت (ع) و آشنایی نسل جوان با الگوی دینی چون فاطمه زهرا (س) با ۳۰ بازیگر درگروه سنی ۱۴ تا ۱۹ با همکاری مسجد قائم در فرهنگ سرای گلستان اجرا می شود و به طور همزمان از طریق شبکه مجازی فرهنگ سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara برای مخاطبان قابل مشاهده خواهد بود .

مخاطبان می‌توانند در چهار نوبت طی روزهای چهارشنبه ۲۴ دی ، پنج شنبه ۲۵ دی و جمعه ۲۶ ساعت ۱۸ و روز یکشنبه ۲۸ دی برابر با سالروز شهادت حضرت فاطمه (ص) ساعت ۱۵ به طور همزمان از طریق شبکه مجازی این فرهنگ سرا بیننده ی این نمایش آیینی باشند.

متن داستان این نمایش براساس بخش هایی از سوره مبارکه انسان که در آن می خوانیم ؛ اسیری پیش از این از سوی اهل بیت (ع) اطعام شده بود و با گذشت ده سال به مدینه سفر می کند تا به خیال خود از خلیفه ی مسلمین علی ابن ابیطالب (ع) قدردانی کند اما با حوادثی رو به رو می شود که فکرش را هم نمی کرد تنظیم شده است .

این نمایش با روایتی متفاوت و بهره گیری از منابع وکتاب های تاریخی معتبر شیعه ؛ حوادث تاریخی پس از رحلت رسول اکرم (ص) تا شهادت حضرت فاطمه (س) را پیش روی مخاطبان به تصویر می کشد.

گفتنی است برای تماشای حضوری این نمایش در هرنوبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعداد محدودی تماشاگر با ثبت نام و رزرو به طور رایگان پذیرایی می‌شود.

فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان جنب بوستان فدک است . تلفن گویای ۷۷۸۱۹۴۶۸ برای آگاهی از دوره های آموزشی، کتابخانه در قرنطینه و برنامه های مجازی این مرکز اعلام می شود.

همچنین نمایش «مَرْهَمْ» دیگر نمایشی است که در این ایام به صورت آنلاین اجرا می‌شود.

این نمایش به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جمعه ۲۶ دی به مدت سه شب آنلاین اجرا می‌شود.
در خلاصه این نمایش آمده است: «سلما پس از بیرون انداخته شدن از خانه توسط پدر به خانه بردار و همسر برادرش پناه میاورد تا این که با مهمانی نا خوانده ودرخواستی عجیب مواجه می‌شود.»
عواملی که این اثر هنری را همراهی می‌کنند عبارتند از:
کارگردان :مهدی کریمی، انتخاب بازیگر وبازیگردان: وحید منافی،تهیه کننده : باران جلال زاده، مشاور پروژه : محمد کاظم تبار،طراح صحنه ولباس : امین شفیعی، مدیر اجرایی : امیر حسین شکری،طراح پوستر : علیرضا آسوده
مسؤل روابط عمومی : محمد حسین عبداللهی
بازیگران (به ترتیب حروف الفبا): باران جلال زاده،فاطمه حسنی،مهسا شکوهی،پرستو شمسی پور، نسترن علیخانی،نهال نزل آبادی

این نمایش از جمعه ۲۶ دی تا یکشنبه ۲۸ دی با همکاری مرکز گسترش فرهنگ وهنر مولانا (میلاد جباری مولان) ساعت ۱۸:۳۰ به صورت زنده از سایت تیوال پخش می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند