جرد لتو

فیلم «موربیوس» تسلیم کرونا شد

به گزارش ردکارپت فیلم: اکران فیلم ابرقهرمانی «موربیوس» با بازی «جرد لتو» به خاطر تداوم شیوع کرونا هفت ماه به تعویق افتاد.

فیلم موردانتظار موربیوس در ژانر وحشت و ابرقهرمانی که قرار بود ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۹) روی پرده برود، به خاطر کرونا با هفت ماه تاخیر ۸ اکتبر (۱۶ مهر ۱۴۰۰) اکران می‌شود.

این دومین بار است که بحران کرونا و بلاتکلیفی در وضعیت سینماها، اکران این فیلم را به تعویق می‌اندازد. موربیوس اول قرار بود ژوئیه گذشته (خرداد- تیر ۹۹) اکران شود اما همه‌گیری کرونا تمام معادلات را بهم ریخت.

در این فیلم، جرد لتو بازیگر مشهور آمریکایی نقش دکتر مایکل موربیوس را بازی می‌کند، دانشمندی که به یک بیماری خونی نادر مبتلاست و در تلاش برای درمان آن خود را به یک خون‌آشام زنده تبدیل می‌کند. آدریا آرجونا، مت اسمیت، تایریس گیبسون و جرد هریس از دیگر بازیگران این فیلم هستند که دانیل اسپینوزا کارگردانی آن را برعهده دارد.

مایکل کیتون که در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه نقش منفی وولچر را بازی کرده بود، نیز در این فیلم نقش خود را تکرار می‌کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۹۱ میلیون و پانصد هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و نهصد هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند