مهدی باقری

نمایش مستند “چندمین چنار” در موزه سینما

به گزارش ردکارپت فیلم: مستند «چندمین چنار» به کارگردانی مهدی باقری و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری جمعه ۲۶ دی ماه در موزه سینما به نمایش درآمد.

علیرضا شجاع نوری ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: فیلم «چندمین چنار» را بر اساس داستان خاطرات پدر یکی از دوستانم ساختیم. به این شکل که از میدان راه آهن قرار می‌گذاشتند و به عنوان مثال، چنار هفدهم را انتخاب می کردند و زمانیکه به آنجا می رسیدند، بررسی می کردند که در اطراف آن چنار چه چیزهایی قرار دارد و در مورد آن صحبت می کردند و این کار را تا جایی که توان داشتند، ادامه می دادند تا به چنارهای زیادی برسند.
وی ادامه داد: افتخار می‌کنم در شهری زندگی می‌کنم که انسان‌هایی هستند که می‌خواهند، قدمی برای شهرشان بردارند؛ قدم‌های مهمی که قطعا در آینده ثبت خواهد شد.

در ادامه مهدی باقری کارگردان فیلم نیز گفت: امروز شاهدیم چنارهای خیابان ولیعصر کمتر و کمتر شده‌اند، به همین دلیل قراری گذاشتیم با چنار هفده هزارم و از میدان راه آهن شروع به شمردن چنارها کردیم تا به میدان تجریش رسیدیم. در این راه صد ساله، هزاران خاطره به دست فراموشی سپرده شده است و برای اینکه به خاطره هفده هزارم برسیم، با خیابان همسفر شدیم و از او گفتیم.

وحید قاسمی( رئیس پایگاه میراث شهری و موزه خیابان ولیعصر) ، نوید پورمحمدرضا (منقدسینمایی)، عقیل بهرا (دبیر راهبران کارگاه ملاقات با خیابان) حضور داشتند.
داستان «چندمین چنار» این است که در دورانی که همه جا تعطیل است، خیابان ولیعصری را می بینیم که کسی از آن نمیگذرد، ولی صدای آدم‌های غایب را به عنوان راوی روی تصویر می‌شنویم.
این فیلم در سالن سینمافردوس موزه سینما با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مخاطبان به نمایش درآمد.

علیرضا شجاع نوری این روزها در سریال “سلمان فارسی” جلوی دوربین رفته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند