آرش دادگر

شرایط فعلی تئاتر طبیعی نیست

به گزارش ردکارپت فیلم:  آرش دادگر از آمادگی گروه کوانتوم برای اجرای چند متن نمایشی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و ابراز امیدورای کرد که شرایط فعالیت تئاتری برایشان فراهم شود.

آرش دادگر کارگردان و مدرس تئاتر درباره فعالیت‌هایش در شرایط این روزهای تئاتر گفت: گروه تئاتر کوانتوم همیشه آماده به ثمر رساندن یک پروژه است در حقیقت این موقعیت فراهم است اما شرایط روی صحنه رفتن نمایش به سرعت فراهم نمی‌شود. فعلاً در حال کار کردن روی چند متن هستیم تا در صورت مناسب بودن شرایط کرونا یکی از آنها را سال آینده به صحنه ببریم.

وی ادامه داد: من امسال برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر یک نوبت اجرا داشتم که احتمالاً به سال آینده موکول می‌شود. متأسفانه شرایط تئاتر اصلاً نرمال و طبیعی نیست و تماشاخانه ایرانشهر هم کلاً تعطیل است و حتی اجازه تمرین هم به گروه‌ها نمی‌دهد در حالی که تماشاخانه‌ها می‌توانند در صورت فراهم نبودن اجرای تئاتر برنامه‌های دیگری نیز تدارک ببینند.

دادگر که با اجرای نمایش «ادیسه ۲۰۲۰» جزو اولین هنرمندانی بود که در دوران کرونا نمایشی را به صحنه برد در این باره بیان کرد: تئاتر شهر در آن مقطع زمانی شرایط مناسب برای اجرای تئاتر را در این مجموعه فراهم کرد و ما با خیال راحت سر تمرین و اجرا می‌رفتیم. می‌توان گفت مجموعه تئاترشهر ۶۰-۷۰ درصد ایمنی برای گروه‌ها فراهم کرده بود و ما با فراغ بال و بدون دغدغه در این مکان حضور پیدا می‌کردیم و مطمئن بودیم که خطری گروه و مخاطبان را تهدید نمی‌کند. اما ممکن است فراهم آوردن شرایط ایمن برای سالن‌های دیگر هزینه بر باشد و یا مشکلات دیگری برای تأمین امنیت سالن داشته باشند اما در صورت فراهم بودن شرایط و رعایت نکات بهداشتی می‌توان در این وضعیت هم تئاتر اجرا کرد.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در حال حاضر سه متن نمایشی «اورستیا» نوشته امین طباطبایی، «مکبث» شهرام احمدزاده و «بی نام بی اسم» مهدی تاج‌الدین را آماده اجرا داریم که در طول این دو سه سال به نگارش درآمده‌اند البته فعلاً متن‌ها آماده هستند اما فعلاً نمی‌توان درباره اینکه کدام متن را به صحنه ببریم، اظهار نظر کرد و اینکه اصلاً در این وضعیت کرونایی اجرایی شکل خواهد گرفت یا نه. البته برنامه‌های دیگری هم مد نظر داریم که به هر حال باید شرایط مساعد برای اجرایشان فراهم شود در حال امیدوارم بتوانیم در سال پیش رو نمایشی را روی صحنه داشته باشیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند