حمایت مالی

چهره های برجسته سینمایِ بریتانیا خواستار حمایت از سینماها شدند

به گزارش ردکارپت فیلم: شماری از چهره‌های برجسته صنعت فیلم بریتانیا از جمله کریستوفر نولان، ریدلی اسکات، سم مندس، گای ریچی و استیو مک‌کویین خواستار حمایت مالی از سینماداران برای باقی ماندن جادوی سینما شدند.

بیش از ۴۰ چهره برجسته صنعت فیلم بریتانیا از جمله کریستوفر نولان، ریدلی اسکات، سم مندس، گای ریچی و استیو مک‌کویین در نامه‌ای خطاب به وزیر خزانه‌داری بریتانیا خواستار حمایت بیشتر از بخش نمایش فیلم شدند.

در نامه‌ای که در ساندی تایمز منتشر شد، درواقع کمپین انجمن سینمایی بریتانیا در دسامبر ۲۰۲۰، به پیگیری خواست‌هایش پرداخت.

این کمپین که با عنوان «جادو را زنده نگه‌دارید» شکل گرفت تلاش‌های دولت بریتانیا در کمک به زنده ماندن سینماها را تایید می‌کند اما معتقد است که آنها ممکن است کافی نباشند.

امضا کنندگان این نامه را نام‌هایی چون آصف کاپادیا کارگردان فیلم «ماردونا»، دنی بویل فیلمساز «زاغه‌نشین میلیونر»، باربارا بروکولی تولید کننده «جیمز باند» و دیوید هیمن تهیه کنند «هری پاتر» تشکیل داده‌اند.

در این نامه آمده است: شکی نیست که این بخش اگر با حمایت جدی روبه رو شود بهبود می‌یابد و یک بار دیگر فعالیت‌هایش رونق می‌گیرد؛ اما حمایت مالی یک نیاز ضروری است.

در نامه همچنین آمده است: ما متوجه حمایت‌هایی که تاکنون از سوی دولت شده هستیم اما نگرانیم که اینها کافی نباشد زیرا چالش‌هایی که برای بیشتر سینماداران ایجاد شده و نتوانسته‌اند دسترسی به منابع مالی داشته باشند، شدیدتر از این کمک‌هاست.

همچنین تاکید شده که: این کمپانی‌ها بیش از ۸۰ درصد بازار فیلم را نمایندگی می‌کنند و از بسیاری جهات به معنای توده حیاتی این صنعت هستند و موجب موفقیت بخش‌های مرتبط مانند توزیع فیلم و بخش تولید می‌شوند. بدون آنها آینده همه صنعت فیلم بریتانیا ناخوشایند به نظر می‌رسد.

به دلیل مجموعه‌ای از تعطیلی‌ها که به سبب پاندمی کرونا اجباری شده سینماها در بیشتر طول سال ۲۰۲۰ در بریتانیا تعطیل بودند و در سال جدید نیز همچنان بسته مانده‌اند. همه سینماها از پشتیبانی عمومی از بخش تجارت بهره‌مند شده‌اند و سینماهای کوچک‌تر نیز از کمک‌های مالی انستیتو فیلم بریتیش بهره گرفته‌اند؛ اما زنجیره‌های بزرگی چون سینه‌ورلد، اودئون و وو هیچ پشتیبانی مالی خاصی از دولت دریافت نکرده‌اند.

در این نامه آمده است: سینمای بریتانیا بر لبه یک پرتگاه ایستاده است. ما نیاز فوری به حمایت مالی برای اطمینان از این داریم تا مطمئن شویم که نسل‌های آینده می‌توانند از جادوی سینما لذت ببرند.

امضا کنندگان نامه این چهره‌ها هستند: آندرا آرنولد، اما اسانته، سیمون بوفوی، تیم بیوان، دنی بویل، گراهام برادبنت، باربارا بروکولی، ایان کنینگ، گوریندر چادها، نوئل کلارک، ریچارد کورتیس، استیون دالدری، گارت ادواردز، اریک فلنر، استیون فریرز، استیون فرای، سارا گاورون، جین گلدمن، پل گرینگراس، دیوید هیمن، آرماندو لانوچی، آصف کاپادیا، الیزابت کارلسن دانکن، پل کینگ، جود لاو، فیلیپا لوتروپ، اندرو مک‌دونالد، کوین مک‌دونالد، استیو مک‌کویین، سم مندس، پیتر مورگان، کریستوفر نولان، نایرا پارک، دیوید پوتنام، لین رامزی، گای ریچی، ریدلی اسکات، اما توماس متیو وو، بن ویتلی، مایکل جی ویلسون، استیون وولی، ادگار رایت، جو رایت و دیوید ییتس.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند