امیر دژاکام

ادای دین به هنرمندان درگذشته در اولین اجرای نمایش «ایوب‌خان»

به گزارش ردکارپت فیلم: دور تازه اجراهای عمومی تئاتر شهر با اجرای نمایش «ایوب خان» به کارگردانی امیر دژاکام آغاز شد.

اجراهای عمومی تئاتر شهر روز دوشنبه بیست و نهم دی با نمایش «ایوب خان» به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام در تالار چهارسو آغاز شد.

امیر دژاکام در ابتدای اولین اجرای این اثر نمایشی که با استقبال تماشاگران همراه بود، بیان کرد: خیلی متاسفم که نزدیک به چندین ماه است تئاتر نداریم. به هر حال وضعیت مراقبتی که باید از سلامتی خودمان در این ایام کرونایی داشته باشیم در تمامی جامعه وجود دارد. شرایطی که در جامعه هنرمندان تئاتر کشور نیز وجود داشته و خیلی از ما را به دلیل دوری از فعالیت های هنری افسرده و ناراحت کرده است به ویژه اینکه در همین ایام هم شاهد درگذشت تعدادی از هنرمندان بزرگوار کشورمان بودیم که ناراحتی ما را افزون کرد.

وی افزود: آنچه از امشب در تالارچهارسوی مجموعه تئاتر شهر شاهد اجرای آن هستید، اثری در پاسداشت و نکوداشت زندگی است. زندگی که با همه پستی و بلندی هایش در جریان است و ما باید برای بهتر زندگی کردن در این چارچوب نهایت تلاشمان را انجام دهیم. این در حالی است که گروه ما بالغ بر یک سال است که تمام تلاش خود را انجام داده تا در قالب نمایش «ایوب خان» میزبان شایسته ای برای شما خوبان باشد و من از همه شما تماشاگرانی که در این شرایط به تالار چهارسو آمدید و شاهد اولین اجرای نمایش هستید قدردانی کرده و برای یکایک شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

نویسنده و کارگردان نمایش «ایوب خان» در بخش پایانی صحبت های خود که با حضور رییس مجموعه تئاتر شهر صورت گرفت، اظهار کرد: امشب مایلم از طرف گروه اجرایی نمایش یاد و خاطره تعدادی از هنرمندان عزیز کشورمان را که در ماه های گذشته به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفتند، گرامی بدارم. به اعتقاد من بزرگوارانی چون اکبر عالمی، چنگیز جلیلوند، خسرو سینایی، پرویز پورحسینی، کامبوزیا پرتوی، کریم اکبری مبارکه، سیروس گرجستانی، نقی سیف جمالی، ماه چهره خلیلی و تعدادی دیگر از عزیزانمان در عرصه هنر بزرگانی بودند که ما شاهد از دست دادنشان بودیم. پس به سهم خودم لازم می دانم یادشان را در اولین اجرای عمومی نمایش «ایوب خان» گرامی بدارم.

نمایش «ایوب خان» به نویسندگی و کارگردانی امیردژاکام ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه در تالار چهارسو تئاترشهر به صحنه می رود.

در این اثر نمایشی (به ترتیب ورود به صحنه) الهام خضرائی منش، نسیم داداشی، طاها عابدی، ماهان عابدی، حسام شهیدی، الناز ملک پور، نیوشا امینی، غزل جمشید آبادی، مهدی حوریه، ندا حسینی، زینب تحقیقی، آرمین خزائلی، شایان انجمنیان، مژده عنایتی، سمانه شعاعی به عنوان بازیگر حضور دارند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مشاور کارگردان: آیدا دژاکام، دستیاران کارگردان: زینب تحقیقی، دانیال ابراهیمی، طراح صحنه و لباس: آیلین بایراک، طراح گریم: نیوشا امینی، ویدئو آرت: عرفان فروتن، انتخاب موسیقی و نوازنده گاربون: الناز ملک پور، جانشین تهیه کننده: محمدرضا احمدی، مدیر اجرا: طاهر رجبی، مدیر صحنه: بیتا عابدی و پریسا مقدم، منشی صحنه: عرفان فروتن، نوازنده قانون: باران کرابی.

داستان نمایش «ایوب خان» در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ می‌گذرد و ماجرای زنی را روایت می‌کند که قرار است همسرش که چند مامور ژاندارمری را زده اعدام کنند. این زن از گلبافت به جلو خانه ایوب خان که فرد ورزشکار و خیری است، آمده تا با کمک او برای شوهرش پول دیه جمع کند و او را از اعدام نجات دهد. اما ماجرا به گونه ای دیگر رقم می خورد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند