افتتاحیه

برگزاری فستیوال فیلم سیاهپوستان تورنتو

به گزارش ردکارپت فیلم:  یک درام دادگاهی به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال فیلم سیاهپوستان تورنتو انتخاب شد.

فیلم درام دادگاهی «Foster Boy» با نقش‌آفرینی متیو مودین، لوییز گوست جونیور و دنی گلاور روز دهم فوریه فستیوال فیلم سیاهپوستان تورنتو را افتتاح می‌کند.

این فیلم مستقل که توسط شکیل اونیل تهیه و توسط یوسف دلارا کارگردانی شده، نهمین دوره از بزرگ‌ترین نمایش آثار سینمایی سیاهپوستان کانادا را افتتاح می‌کند.

این فستیوال با فیلم «مواد مرگ است» ساخته میا داناون به پایان می‌رسد. این فیلم مستندی درباره دکتر موتولو شاکور، ناپدری توپاک شاکور رپر فقید است که در سال ۱۹۷۳ نخستین برنامه طب سوزنی سم‌زدایی را در آمریکا راه‌اندازی کرد تا به معتادان به هرویین کمک کند آن را ترک کنند.

فستیوال فیلم سیاهپوستان تورنتو تمام ۵۱ فیلم خود را که پیش‌نمایش جهانی‌شان را در این فستیوال تجربه می‌کنند و ۲۷ فیلمی که برای اولین بار در سطح بین‌المللی دیده می‌شوند را از طریق وبسایتش استریم می‌کند. از دیگر فیلم‌هایی که در این فستیوال به نمایش در می‌آیند می‌توان از «موضوع» ساخته لانی زیپوی با نقش‌آفرینی جیسون بیگز و آنژان الیس، «باراکت» ساخته ایمی جپتا، «دانه سبز» اثر مالی جونیور بانر و «نامعلوم صورتی» ساخته دریک پری نام برد.

این فستیوال کانادایی همچنین شامل پنل‌های آنلاین درباره کارآفرینان سیاهپوست، جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و نژادپرستی در صنعت مد کانادا می‌شود.

این فستیوال از روز دهم فوریه آغاز می‌شود و تا بیست‌ویکم همین ماه ادامه خواهد داشت


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند