ترامپ

رئیس انجمن بازیگران آمریکا خواستارِ اخراج دونالد ترامپ

به گزارش ردکارپت فیلم:  رییس انجمن بازیگران آمریکا پیشنهاد کرده تا ترامپ به دلیل تشویق هوادارانش به حمله به کنگره آمریکا از این انجمن اخراج شود.

انجمن بازیگران و فدراسیون آمریکایی هنرمندان تلویزیون و رادیو (SAG-AFTRA) اعلام کرد در نظر دارد به خاطر نقش دونالد ترامپ در به راه انداختن حمله به کنگره آمریکا او را از انجمن خلع عضویت کند.

گابریل کارتریس رییس این اتحادیه این پیشنهاد را مطرح کرده و گفته ترامپ در پراکندن اطلاعات دروغینی نقش داشت که منجر به این حمله و در نهایت باعث شد پنج نفر از جمله یک افسر پلیس جان خود را از دست بدهند و ۵۰ پلیس مجروح شوند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که در این حمله امنیت چند خبرنگار که تعدادی‌شان عضو اتحادیه بودند به خطر افتاد.

کارتریس در بیانیه‌ای گفت: «دونالد ترامپ به ارزش‌هایی حمله کرد که برای این اتحادیه از همه چیز مهم‌تر هستند: دموکراسی، حقیقت، احترام به دیگر آمریکایی‌ها از تمام نژادها و اعتقادها و اهمیت رسانه آزاد. می‌توان از مبارزه او با حقیقت تا حملات به خبرنگاران که توسط پیروان او انجام شد خطی مستقیم کشید.»

تحت قوانین اتحادیه، حالا این اتهام‌ها به کمیته انضباطی ارسال می‌شوند و کمیته جلسه‌ای برای بررسی برگزار می‌کند. کمیته می‌تواند جریمه صادر یا متهم را توبیخ کند. کارتریس خواستار بیشترین میزان تنبیه تحت قوانین اتحادیه یا اخراج از عضویت شده است.

ترامپ هفته گذشته به خاطر حمله هوادارانش به کنگره توسط مجلس نمایندگان آمریکا رای به استیضاح گرفت و نخستین رییس‌جمهوری تاریخ آمریکا شد که ۲ بار استیضاح می‌شود. اگر سنای آمریکا او را گناهکار بشناسد، ممکن است او هرگز نتواند دوباره مقام رسمی داشته باشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند