جبهه

درگذشت والتر برنستاین فیلمنامه‌نویس مشهور در لیست سیاه هالیوود

به گزارش ردکارپت فیلم: والتر برنستاین نویسنده فیلمنامه ‌«جبهه» که از چهره‌هایی بود که نامش در لیست سیاه هالیوود جای گرفته بود، در ۱۰۱ سالگی درگذشت.

والتر برنستاین فیلمنامه‌نویسی که برای «جبهه» نامزدی اسکار را کسب کرد و سال‌ها اسمش در فهرست سیاه هالیوود بود، در ۱۰۱ سالگی درگذشت.

این فیلمنامه‌نویس در دهه ۱۹۵۰ در فهرست سیاه هالیوود جای گرفت و شائبه رواج افکار کمونیستی در صنعت سرگرمی آمریکا به وی وارد آمد.

وی سال ۲۰۰۵ در مصاحبه‌ای با سان‌فرانسیسکو کرونیکل گفته بود: یک کتابچه کوچک به نام «کانال‌های سرخ» وجود داشت که مجموعه‌ای از حدود ۱۵۰ نفر را که در صنعت سرگرمی فعالیت می‌کردند در برگرفته بود و به آنها «کمونیست‌ها» یا «جبهه کمونیست» می‌گفتند. اگر اسم کسی در آن کتابچه بود خود به خود از همه چیز حذف می‌شد.

وی افزوده بود: هشت اتهام درباره من وجود داشت که همه‌اش هم درست بود. من همه آن کارها را کرده بودم. برای مجله‌های کمونیستی نوشته بودم، از ارتش روسیه در جنگ و از «وفاداران» در اسپانیا حمایت کرده بودم.

در نتیجه برنستاین مجبور شد تا با «جبهه‌» های مختلف همکاری کند تا بتواند برای هالیوود کار کند. تجربه‌ای که بعداً الهام‌بخش برنستاین شد تا «جبهه» ‌را بنویسد. این فیلم با بازی وودی آلن در نقش دوست یک فیلمنامه‌نویس تلویزیونی که اسمش در فهرست سیاه بود در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی مارتین ریت ساخته شد.

در هر حال بازگشت برنستاین به هالیوود تا سال ۱۹۵۹ میسر نشد و این کار با نوشتن فیلمنامه «یک جور زن» با بازی سوفیا لورن و به کارگردانی سیدنی لومت ممکن شد.

پس از آن این فیلمنامه‌نویس به نوشتن ادامه داد و نویسنده فیلمنامه‌ فیلم‌هایی چون «بلوز پاریس» به کارگردانی مارتین ریت در سال ۱۹۶۱، «وضعیت رفع خطر» به کارگردانی سیدنی لومت در سال ۱۹۶۴ و «مولی مگوایرز» به کارگردانی مارتین ریت در سال ۱۹۷۰ بود.

آثار وی با احترام زیادی روبرو شدند و تلاش وی برای فیلمنامه‌نویسی به عنوان «مبارزه‌ای برای عدالت اجتماعی» خوانده شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند