جشنواره فیلم فجر

سید ابراهیم عامریان: به جای اکران فیلم‌های ضعیف، یک فیلم قوی اکران شود

به گزارش ردکارپت فیلم: سید ابراهیم عامریان به تحلیل و بررسی فضای برگزاری جشنواره فیلم فجر و رونق اکران در سینما‌ها پرداخت.

سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما، درباره ویژگی‌ها و نقاط مثبت جشنواره فیلم فجر امسال گفت: به شخصه موافق برگزاری جشنواره فیلم فجر هستم. همین که در شرایط فعلی جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، نقطه مثبت آن است.

وی افزود: البته به نظرم روش برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال درست نیست؛ از انتخاب فیلم‌ها گرفته تا نوع داوری. اما از آنجا که مسئولان سعی می‌کنند با رعایت کامل اصول بهداشتی پیش بروند و به رونق کار سینماها و سینماگران کمک کنند، نمی‌توان حرفی زد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودن چند فیلم کودک و نوجوان در جشنواره امسال را می‌توان به فال نیک گرفت، بیان کرد: قطعاً دلیل حضور آنها این است که تولید فیلم‌های ساخته شده در سال کرونایی کم بود؛ البته شاید بتوان حضورشان را به فال نیک هم گرفت چون با حضور فیلم‌های کودک و نوجوان در جشنواره‌های مهم، کیفیت کار بالا برود و از بی کیفیتی فعلی رهایی می‌یابند.

او درباره ایجاد انگیزه و تمایل بین تهیه کننده‌ها برای ارائه فیلمشان به شورای صنفی نمایش و اکران در سینما‌ها و رونق گرفتن گیشه‌ها، اظهار کرد: تهیه‌کننده‌ها با عدم استقبال از برخی فیلم‌ها که در حالت عادی می‌توانستند موفق باشند، روبرو شدند. به همین دلیل از اکران پا پس کشیدند؛ چون سرمایه آنها به خطر می‌افتد. خودم یکی از آن‌ها هستم که سه فیلم دارم و حداقل توقعم این است که به سرمایه‌ای که هزینه کرده‌ام، برسم.

تهیه‌کننده «انفرادی» ادامه داد: ارشاد برای حمایت از فیلم‌ها کار می‌کند اما اشتباه است؛ ارشاد به جای اینکه ۲۰ فیلم ضعیف را اکران کند و به هرکدام مثلا ۲۰۰ میلیون تومان بدهد، می‌تواند کل مبلغ را در راغب کردن عوامل یک فیلم قوی برای اکران خرج کند. این کار قطعا جواب می‌داد و مردم بیشتر به سمت سینما می‌رفتند. مخاطبان می‌خواهند حالا که در وضعیت کرونا به سینما می‌روند، حداقل فیلمی ببینند که حالشان خوب شود.

تهیه‌کننده «دینامیت» تأکید کرد: الان و در این شرایط باید فیلم‌های کمدی قوی را اکران کرد. می‌توان گفت شاید از فیلم غیر کمدی خوب در حال و هوای بد این روز‌ها استقبال نشود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند