گرسنه ها

«گرسنه ها» دنیایی جدید که در آن همه چیز هست و نیست

به گزارش ردکارپت فیلم: حامد شیخی ، نویسنده و کارگردان نمایش «گرسنه ها» دنیای جدیدی را برای تماشاگر ترسیم می کند که در آن همه چیز هست اما هیچ چیزی وجود ندارد.

حامد شیخی نویسنده و کارگردان نمایش «گرسنه ها» درباره این نمایش گفت: این نمایش، برگرفته از سه اثر است؛ یعنی نمایش نامه‌های «آواره»، «گرسنگان» و هم چنین از نمایش «کوری» الهام گرفته است.

وی درباره فرم صحنه خود بیان کرد: در این نمایش، همانند نمایش‌های قبلی از تئاتر بی چیز از شیوه گروتفسکی، کارگردان مشهور، از کم‌ترین ابزار و همچنین از ابزار مینی مال استفاده کردم. با اجرای نمایش «گرسنه ها» تلاشم را کردم تا تماشاگر وارد دنیای جدید و ناشناخته شود که تا به الآن اصلا به آن جهان فکر نکرده است.

شیخی در ادامه افزود: منوچهر والی زاده، دوبلور پیشکسوت پس از دیدن نمایش «گرسنه ها» در افتتاحیه آن گفت: «وقتی این نمایش را می‌بینی وارد دنیایی شدی که همه چیز هست، اما هیچ چیز نیست.» شاید وقتی مخاطب به دنیای مد نظرم در این نمایش فکر کند، با خودش بگوید که چه وقت‌هایی بودن در این دنیا خوب است و زمان‌هایی نیز بدی‌های خود را دارد؛ دنیایی که گاهی اوقات هر شخصی می‌تواند فرمانروای آن باشد.

وی درباره ایده نوشتن این نمایش گفت: بودن در قرنطینه به دلیل بیماری کرونا، ذهنیت نوشتن و انتخاب این نمایش نامه را به من داد که آن را روی صحنه ببرم. حال و هوای امروز جامعه ما با این نمایش قیاس پیدا می‌کند.

گفتنی است نمایش گرسنه‌ها از ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن، هر روز ۱۷:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی در حال اجرا است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند