آمریکا

سریال «گتسبی بزرگ» به تلویزیون می‌آید

به گزارش ردکارپت فیلم: ساخت سریالی با اقتباس از «گتسبی بزرگ» در دستور کار قرار گرفته است. «A+E استودیوز» و آی‌تی‌وی استودیوز آمریکا با همکاری هم و مایکل هرست نویسنده قصد دارند یک سریال تلویزیونی با بودجه بزرگ با اقتباس از «گتسبی بزرگ» بسازند.

هنوز هیچ شبکه‌ای با این تصمیم پیوند نخورده و تهیه‌کنندگان قصد دارند این سریال را به سرویس کابلی و آنلاین بفروشند.

این پروژه در قالب یک مینی سریال دیده شده که هرست نویسنده فیلمنامه آن خواهد بود. وی که نویسنده «الیزابت»، «تودورها» و «واکینگ‌ها» بوده است، از تهیه‌کنندگان هم خواهد بود. بنیاد فیتزجرالد هم همراه این پروژه خواهد بود و بلیک هازارد که نتیجه دختری اسکات و زلدا فیتزجرالد است به عنوان مشاور در آن حضور دارد.

گفته شده «A+E استودیوز» دهه‌هاست که حق ساخت این رمان نمادین را در اختیار دارد و زمان آن به سال ۲۰۰۰ و ساخت فیلم تلویزیونی با بازی پل راد در نقش نیک کاراوی و توبی استفنز در نقش جی گتسبی و میرا سوروینو در نقش دیزی، برمی‌گردد. آن فیلم با همکاری بی‌بی سی ساخته شده بود.

این در حالی است که این کتاب از امسال به عنوان حقوق عامه شناخته می‌شود و همه امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

هرست گفت همه زندگی‌اش با این رمان پیوند داشته و فکر می‌کند امروز که آمریکا باید دوباره خودش را بسازد زمان مناسبی است که باید با نگاهی تازه به این داستان پرداخت و شخصیت‌های آن را از دریچه مدرن جنسیت و نژاد بررسی کرد.

هرست قصد دارد جامعه سیاهان نیویورک در دهه ۱۹۲۰ و خرده فرهنگ موسیقی را در این اقتباس جدید برجسته کند. این اقتباس مشاورانی از دانشگاه کلمبیا و رانسفورد هم خواهد داشت.

از گتسبی تاکنون چندین بار اقتباس شده که شامل نسخه ۱۹۲۶ (با وارنر باکستر)، نسخه ۱۹۴۹ (با آلن لاد)، نسخه ۱۹۷۴ (با بازی رابرت ردفورد و میافارو) و نسخه ۲۰۱۳ (با بازی لئوناردو دی کاپریو) است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند