بنیاد فارابی

جشنواره فجر را به محل اختلافات تبدیل نکنیم

به گزارش ردکارپت فیلم:  مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است: «از جشنواره فیلم فجر باید فرصتی ساخت برای حفظ و تقویت اتحاد میان هنرمندان برای گذار از این تنگناها و نه تشدید اختلافات یا خدای نکرده تعمیق گسست‌های اجتماعی.»

علیرضا تابش درباره ویژگی‌های جشنواره امسال فیلم فجر گفت: «امسال، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، در دشوارترین شرایط اجتماعی در حال برگزاری است. جامعه سوگوار و زخم خورده از آسیب‌های همه ‌گیری جهانی و مصیبت‌های ناگزیر برآمده از آن، چشم‏‌انداز دشوار اقتصادی پیش روی کشور، و مسایل معیشتی هنرمندان، چنان در هم گره خورده‌‏اند که به نظر می‏‌آید این سال، تا مدت‌ها به عنوان سال سخت و تلخ در ذهن‌ها بماند و نشانه‏‌ای از دشواری روزگار باشد. حالا و در این شرایط از جشنواره فجر چه کاری ساخته است و چگونه می‌تواند این شرایط را تلطیف کند یا تغییر دهد؟»

وی خاطرنشان کرد: «برگزاری این جشنواره سینمایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالی چنین دشوار در یادها خواهد ماند. در تاریخ خواهند نوشت که هنرمندان، حتی در این سخت‏‌ترین شرایط هم دست از کار نکشیدند و برای خلق امید، چشم‌‏انداز روشن، انعکاس تیرگی‌ها و مشکلات، تلاش کردند.» فهرست طولانی فیلم‌های تولید شده و متقاضی حضور در جشنواره نشان داد اگر اصحاب بهداشت و پرسنل خدمات درمانی در تمام این سال کوشیده‌‏اند در تامین سلامت شهروندان، ایثارگرانه تلاش کنند. اهالی فرهنگ، به‌ویژه سینما، نیز دست از کار نکشیده‌‏اند، و تلاش کرده‌اند بهداشت روانی و امید و انسجام در جامعه زنده بماند. این مقاومت و ماندگاری، شایسته تحسین است و در تاریخ ماندگار خواهد شد.»

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: «هنوز مشخص نیست در ادامه این مسیر، چه تنگناهایی پیش روی‌مان قرار دارد و چه دست‌‏اندازها و مخاطراتی چشم انتظارمان هستند، از جشنواره فیلم فجر باید فرصتی ساخت برای حفظ و تقویت اتحاد میان هنرمندان برای گذار از این تنگناها، و نه تشدید اختلافات یا خدای نکرده تعمیق گسست‌های اجتماعی. باید امیدوار بود این جشنواره و دستاوردهای آن بتواند نه تنها اتحاد میان جامعه سینماگران را افزایش دهد، بلکه یادگاری باشد از روحیه مقاومت و صبر مردم در این سال سخت کرونا و نیز نشانی از آن‌چه بر سر مردم آمد و تلخی‌هایی که تحمل کردند.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند