فجر

مراسم پایانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر/ بخش اول

به گزارش ردکارپت فیلم: مراسم پایانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

در ابتدای مراسم «محمد سلوکی» با خوشامدگویی به مهمانان و مخاطبان این مراسم، برای همه حال خوش و روزهای درخشان و پرازسلامتی را آرزو کرد و از تلاش همه دست‌اندرکاران سینما برای برپایی این دوره جشنواره در روزهای سخت کرونایی، سپاسگزاری کرد و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران خیر مقدم گفت.

«سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اولین سخنران اختتامیه بود که با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دو ماه پیش نمی‌دانستیم جشنواره برگزار می‌شود یا نه و اما و اگرهای زیادی داشتیم. اما خوشحالم بگویم جشنواره سی و نهم با چهار هزار سانس در سراسر کشور و در سلامت و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد. از همه فیلمسازان و صاحبان آثار، چه شانزده فیلم بخش سودای سیمرغ و چه همه صاحبان آثار که در جشنواره امسال شرکت کردند تشکر می‌کنم چرا که چراغ این سینما را روشن نگه داشتند. عزت شما مستدام و امیدوارم سال خوبی پیش روی سینمای ایران باشد.

در ادامه پس از پخش کلیپی از برپایی جشنواره سی و نهم، محمد سلوکی یاد هنرمندان و چهره‌هایی را که در سالی که گذشت به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، گرامی داشت و به یاد زنده‌یاد «علی انصاریان» کلیپی روی پرده رفت.

حاضران پس از پخش این کلیپ که توسط حسین لامعی ساخته شده بود، یک دقیقه ایستادند و یاد علی انصاریان را با تشویق‌های ممتد گرامی داشتند. در ادامه این مراسم کلیپی به یاد در گذشتگان یکسال اخیر سینما پخش شد.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند