جشنواره

راه اندازی بخش جدید برای فیلم کوتاه در “لوکارنو”

به گزارش ردکارپت فیلم: جشنواره فیلم لوکارنو یک بخش جدید برای فیلم‌های کوتاه از سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد.

جشنواره فیلم لوکارنو در یکی از اولین اقداماتی که توسط مدیر هنری جدیدش جیونا نازارو انجام شده بخش رقابتی جدیدی را به فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط فیلمسازان معتبر اختصاص داد.

نازارو که قبلاً رییس بخش هفته منتقدان جشنواره ونیز بود و ماه نوامبر به عنوان رییس لوکارنو انتخاب شد، از این بخش جدید به عنوان پنجره‌ای مهم برای ارایه آثار کارگردان‌هایی یاد کرد که در حال آزمودن قالب‌های جدید و ابتکاری هستند.

وی گفت بخش جدید لوکارنو که با عنوان «فیلم‌های کوتاه مولف» از آنها یاد می‌شود جایی برای ارایه فیلم‌های کوتاه کارگردان‌های معتبر است تا آنجا دیده شوند.

وی از این بخش به عنوان یک بخش جدید و رقابتی یاد کرد که به نگاه‌های غیراستاندارد فیلم‌ساز، بدون اولویت برای هر ژانری اختصاص یافته و به ماموریت حرفه‌ای لوکارنو وفادار است که کشف صداهای جدید به سمت آینده در آن راه خود را باز می‌کنند.

با توجه به پاندمی کرونا، فیلم‌های کوتاه گزینه‌ای مناسب‌تر برای بسیاری از کارگردان‌ها هستند و از نظر توزیع نیز از طریق رسانه‌های دیجیتال راحت‌تر به دست مخاطب می‌رسند و از نظر تولید نیز اقتصادی‌تر هستند.

البته فیلم کوتاه مدت‌هاست که جایگاه مهمی در جشنواره لوکارنو دارد و در بخشی با عنوان «یاوران فردا» از فیلم‌های استعدادهای نوظهور تجلیل می‌شود.

برای بخش جدید رقابتی «فیلم‌های کوتاه مولف» جوایز جداگانه‌ای هم تعریف می‌شود.

هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو در دست برنامه ریزی است و قرار است از ۴ تا ۱۴ آگوست برگزار شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند